Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel

Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel

Van Tol Retail start half mei in een Superverswinkel in Hilversum de eerste Dagwinkel met een nieuw modulair concept. De vernieuwde buurtwinkel legt een grotere nadruk op vers en versbeleving en krijgt een Make Off-station.

Make Off-station brengt beleving

In het Make Off-station maken medewerkers voor het oog van de klant producten op een ambachtelijke manier gereed. Het Make off-station wordt geleidelijk uitgerold naar alle Dagwinkels en moet voor meer beleving zorgen. De Dagwinkel-formule richt zich met winkels van 250 tot 500 m² op kleinere locaties en op kleine plaatsen en profileert zich als de gemakswinkel op de hoek met dagelijks vers en een betaalbaar, uitgebreid en breed assortiment.

 

Van Tol Retail wil met het nieuwe Dagwinkel-concept het versaandeel laten stijgen. Ook bij Troefmarkt, Lekker Makkelijk en Springer rijdende winkels, de andere formules van de retailorganisatie, moet het versaandeel omhoog: van 48 naar 60 procent. Zo krijgt Springer boven de groenten en fruit-presentatie in de rijdende winkel een nieuwe koeling voor panklare agf.

 

Van Tol opent in de komende tijd tevens zes nieuwe winkels van Recra-foods&goods. De parkwinkelformule werd vorig jaar vernieuwd, wat leidde tot een omzetstijging van 10 tot 25%. De in totaal 120 winkels, gevestigd op recreatielocaties, krijgen een indeling in genietmomenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top