Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen
Shutterstock

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Investeren in marketing

In de eerste helft van het jaar haalde HelloFresh een omzet van 435 miljoen euro. Dat is een stijging van maar liefst 49% ten opzichte van een jaar eerder. Die stijging trekt zich echter niet door in de winstcijfers van het bedrijf.

 

Er werd immers een nettoverlies geleden van 56,7 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 52,9 miljoen euro. Dat verlies is grotendeels toe te schrijven aan de expansie van HelloFresh in nieuwe markten: daardoor wordt er veel geïnvesteerd in marketing. De voorbije zes maanden steeg dat bedrag met de helft naar 123 miljoen euro, wat dan weer zijn weerslag heeft op de winst. HelloFresh is momenteel te vinden in zeven Europese landen, plus de Verenigde Staten en Canada.

 

Ondertussen wordt er ook nog steeds werk gemaakt van een mogelijke beursgang. Die zou nog in de herfst van dit jaar moeten plaatsvinden. Het geld dat het bedrijf daarmee kan binnenrijven, geeft het weer wat ademruimte om verder te investeren en uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top