Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen
Shutterstock

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Investeren in marketing

In de eerste helft van het jaar haalde HelloFresh een omzet van 435 miljoen euro. Dat is een stijging van maar liefst 49% ten opzichte van een jaar eerder. Die stijging trekt zich echter niet door in de winstcijfers van het bedrijf.

 

Er werd immers een nettoverlies geleden van 56,7 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 52,9 miljoen euro. Dat verlies is grotendeels toe te schrijven aan de expansie van HelloFresh in nieuwe markten: daardoor wordt er veel geïnvesteerd in marketing. De voorbije zes maanden steeg dat bedrag met de helft naar 123 miljoen euro, wat dan weer zijn weerslag heeft op de winst. HelloFresh is momenteel te vinden in zeven Europese landen, plus de Verenigde Staten en Canada.

 

Ondertussen wordt er ook nog steeds werk gemaakt van een mogelijke beursgang. Die zou nog in de herfst van dit jaar moeten plaatsvinden. Het geld dat het bedrijf daarmee kan binnenrijven, geeft het weer wat ademruimte om verder te investeren en uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top