Verlinvest neemt kwart van Italiaanse Mutti over | RetailDetail

Verlinvest neemt kwart van Italiaanse Mutti over

Verlinvest neemt kwart van Italiaanse Mutti over

Het Belgische investeringsfonds Verlinvest heeft 24,5% van het Italiaanse tomatenbedrijf Mutti in handen gekregen. Mutti heeft een aantal producten op de markt waar tomaten in zijn verwerkt, zoals pastasauzen.

Internationale expansie

Met het nieuwe kapitaal wil Mutti zijn internationale expansie verder zetten. De voorbije jaren kende het in het buitenland al een mooie groei en momenteel haalt het 30% van zijn omzet buiten Italië. In landen als Frankrijk en Australië is het één van de grotere spelers op de markt. In Italië zelf is Mutti marktleider met een aandeel van 31%. Het bedrijf heeft een jaaromzet van ongeveer 250 miljoen euro.

 

Naast de versterking van het internationale team, zal het geld ook gebruikt worden voor het ontwikkelen van nieuwe producten op basis van tomaten en de uitbreiding van de productiecapaciteit in Italië.

 

Verlinvest is vooral bekend als één van de aandeelhouders van de Belgische brouwer AB InBev. Daarnaast heeft het al heel wat geïnvesteerd in andere voedingsbedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.