Verschuivingen bij Carrefour France | RetailDetail

Verschuivingen bij Carrefour France

Verschuivingen bij Carrefour France

Bij het management van Carrefour France zijn heel wat verschuivingen doorgevoerd. Daarbij heeft onder andere Eric Bourgeois, directeur van de Carrefour Hypermarkten besloten om het bedrijf te verlaten.

 

Nieuwe secretaris-generaal

Bourgeois heeft besloten om Carrefour te verlaten, omdat hij met zijn carrière een andere richting uit wil. Hij wordt vervangen door Alain Rabec, die tot nu toe aan het hoofd stond van Carrefour Market. Rabec wordt bijgestaan door een nieuwe sales- en marketingdirecteur voor de hypermarkten, Jerome Hamrit, die sinds 2013 aan de slag is. Zijn huidige positie wordt dan weer ingenomen door Sylvain Ferry, die tot nu toe de leiding had over de Parijse hypermarkten.

 

Hervé Flambard krijgt vervolgens de positie van Alain Rabec aan het hoofd van Carrefour Market in handen. Sinds 2013 is hij commercieel- en marketingdirecteur bij Carrefour Market.

 

Vincent Abello, de voormalige secretaris-generaal van Carrefour France, wordt dan weer benoemd tot directeur merchandising en supply chain voor Carrefour France, waar hij Patrice Zygband vervangt. De nieuwe secretaris-generaal is Eric Sauvage, die vanaf 1 juni in dienst treedt.

 

Tot slot wordt ook het takenpakket van Hervé Paziot verder uitgebreid. Hij kwam een jaar geleden terecht bij Carrefour als hoofd e-commerce en zal nu onder andere ook toezicht houden op innovatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.