Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries | RetailDetail

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Bij Lotus Bakeries wordt CFO Isabelle Maes vervangen door Mike Cuvelier, wat een hele stoelendans teweeg brengt bij de koekjesfabrikant. Aanleiding tot de veranderingen is de relatie van Maes met CEO Jan Boone.

Nieuw hoofd Natural Foods

De aandeelhouders zagen het immers niet zitten dat de CEO en CFO als koppel ook nog samen zouden werken, om zo mogelijke problemen te vermijden. Omdat Maes wel al heel wat bewezen heeft in het wereldje, komt ze nu aan het hoofd te staan van de nieuwe afdeling Natural Foods in het Verenigd Koninkrijk. “Met de overname van twee Britse koekjesbedrijven moesten we ook in het Verenigd Koninkrijk een managementstructuur op poten zetten. Isabelle wordt hoofd van die nieuwe Natural Foods-afdeling, maar blijft opereren vanuit ons land”, zegt Boone.

 

Opvolger van Maes als CFO bij Lotus Bakeries wordt Mike Cuvelier. Hij voerde sinds juni 2013 al dezelfde functie uit bij de Unilin Groep, dat onderdeel is van vloerbekledingsbedrijf Mohawk Industries. Voordien was hij ook dertien jaar aan de slag bij Bekaert. “We kijken met enthousiasme uit naar de samenwerking binnen het versterkte executive committee om onze onderneming verder te laten groeien en de uitdagingen aan te gaan”, aldus Boone.

 

Tot slot zal Peter Bossaert, CEO bij Medialaan, op de algemene vergadering van 12 mei voorgesteld worden als nieuwe onafhankelijke bestuurder bij Lotus Bakeries. Hij komt in de plaats van Herman Van de Velde, die na 12 jaar afscheid neemt. Bossaert wordt binnen gehaald vanwege zijn ervaring binnen media, marketing en verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.