Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries | RetailDetail

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Bij Lotus Bakeries wordt CFO Isabelle Maes vervangen door Mike Cuvelier, wat een hele stoelendans teweeg brengt bij de koekjesfabrikant. Aanleiding tot de veranderingen is de relatie van Maes met CEO Jan Boone.

Nieuw hoofd Natural Foods

De aandeelhouders zagen het immers niet zitten dat de CEO en CFO als koppel ook nog samen zouden werken, om zo mogelijke problemen te vermijden. Omdat Maes wel al heel wat bewezen heeft in het wereldje, komt ze nu aan het hoofd te staan van de nieuwe afdeling Natural Foods in het Verenigd Koninkrijk. “Met de overname van twee Britse koekjesbedrijven moesten we ook in het Verenigd Koninkrijk een managementstructuur op poten zetten. Isabelle wordt hoofd van die nieuwe Natural Foods-afdeling, maar blijft opereren vanuit ons land”, zegt Boone.

 

Opvolger van Maes als CFO bij Lotus Bakeries wordt Mike Cuvelier. Hij voerde sinds juni 2013 al dezelfde functie uit bij de Unilin Groep, dat onderdeel is van vloerbekledingsbedrijf Mohawk Industries. Voordien was hij ook dertien jaar aan de slag bij Bekaert. “We kijken met enthousiasme uit naar de samenwerking binnen het versterkte executive committee om onze onderneming verder te laten groeien en de uitdagingen aan te gaan”, aldus Boone.

 

Tot slot zal Peter Bossaert, CEO bij Medialaan, op de algemene vergadering van 12 mei voorgesteld worden als nieuwe onafhankelijke bestuurder bij Lotus Bakeries. Hij komt in de plaats van Herman Van de Velde, die na 12 jaar afscheid neemt. Bossaert wordt binnen gehaald vanwege zijn ervaring binnen media, marketing en verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top