Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries

Bij Lotus Bakeries wordt CFO Isabelle Maes vervangen door Mike Cuvelier, wat een hele stoelendans teweeg brengt bij de koekjesfabrikant. Aanleiding tot de veranderingen is de relatie van Maes met CEO Jan Boone.

Nieuw hoofd Natural Foods

De aandeelhouders zagen het immers niet zitten dat de CEO en CFO als koppel ook nog samen zouden werken, om zo mogelijke problemen te vermijden. Omdat Maes wel al heel wat bewezen heeft in het wereldje, komt ze nu aan het hoofd te staan van de nieuwe afdeling Natural Foods in het Verenigd Koninkrijk. “Met de overname van twee Britse koekjesbedrijven moesten we ook in het Verenigd Koninkrijk een managementstructuur op poten zetten. Isabelle wordt hoofd van die nieuwe Natural Foods-afdeling, maar blijft opereren vanuit ons land”, zegt Boone.

 

Opvolger van Maes als CFO bij Lotus Bakeries wordt Mike Cuvelier. Hij voerde sinds juni 2013 al dezelfde functie uit bij de Unilin Groep, dat onderdeel is van vloerbekledingsbedrijf Mohawk Industries. Voordien was hij ook dertien jaar aan de slag bij Bekaert. “We kijken met enthousiasme uit naar de samenwerking binnen het versterkte executive committee om onze onderneming verder te laten groeien en de uitdagingen aan te gaan”, aldus Boone.

 

Tot slot zal Peter Bossaert, CEO bij Medialaan, op de algemene vergadering van 12 mei voorgesteld worden als nieuwe onafhankelijke bestuurder bij Lotus Bakeries. Hij komt in de plaats van Herman Van de Velde, die na 12 jaar afscheid neemt. Bossaert wordt binnen gehaald vanwege zijn ervaring binnen media, marketing en verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

PepsiCo introduceert innovatieve vending machine in Home of Retail

22/03/2017

Met de introductie van ‘Hello Goodness’ kiest PepsiCo voor het co-creatieplatform Home of Retail als unieke locatie om de allernieuwste technologie op het gebied van 'vending machines' te koppelen aan de heersende gezondheidstrends onder consumenten. 

Vers en snacks zijn de groeimotoren in FMCG

22/03/2017

Verse voeding en zoetwaren en snacks waren vorig jaar samen verantwoordelijk voor 61% van de groei van de FMCG-markt in West-Europa, blijkt uit een nieuw rapport van Nielsen. Opmerkelijk: grote merkfabrikanten doen het minder goed. 

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

22/03/2017

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Winkels Delhaize weer open na akkoord

22/03/2017

De vakbonden en de directie van supermarktketen Delhaize hebben een sociaal akkoord bereikt na de onderhandelingen van gisteren. Over de inhoud van het akkoord is weinig bekend, maar de winkels van de keten zijn vandaag in ieder geval allemaal terug geopend.

Hongarije wil af van ‘communistische’ ster Heineken

21/03/2017

De Hongaarse regering wil af van alle mogelijke verwijzingen en symbolen van het nazisme en het communisme en het gaat daar heel ver in. Zo moeten alle rode sterren verdwijnen, wat wel eens nare gevolgen kan hebben voor Heineken.

Chocoladebedrijven strijden tegen ontbossing West-Afrika

20/03/2017

De twaalf grootste chocolade- en cacaobedrijven ter wereld gaan de strijd aan met de massale ontbossing in West-Afrikaanse landen. Dat hebben ze beloofd tijdens een bijeenkomst met de Britse prins Charles.

Back to top