Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox

Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox

De Belgische start-up Efoodconsult heeft een intelligente isothermische doos ontwikkeld die het mogelijk maakt om verse en diepvriesvoeding (maar ook geneesmiddelen) veilig aan huis te leveren met een gewone pakjesdienst.

Respect voor de koudeketen

Online foodbestedingen zitten overduidelijk in de lift, maar voor een doorbraak van thuis leveren is het wachten op veilige oplossingen die de koudeketen feilloos respecteren. Efoodconsult biedt een antwoord met de lancering van de ‘Efoodbox’, een isothermische box met een intelligente temperatuurmonitoring die het mogelijk maakt om temperatuurgevoelige goederen - tot 15 kg - doorheen de hele keten te volgen. 

 

Het Efoodbox-concept werd vorig jaar door het Instituut voor Wetenschap en Technologie genomineerd als een innovatief project en bijgevolg ook gesubsidieerd door de Vlaamse Regering. Nu neemt Peter Somers, CEO-eigenaar van SprintPack en voormalig lid van het directiecomité van bpost, een participatie in Efoodconsult.

 

Oplossing voor online voeding

“Ik ben ervan overtuigd dat de Efoodbox een sterke oplossing biedt voor de snelgroeiende markt van online voeding en gezondheidszorg”, zegt Somers. “Het respecteren van de koudeketen is essentieel voor handelaren om hun producten veilig en in de correcte omstandigheden thuis te leveren. Deze oplossing biedt aan distributiebedrijven de opportuniteit hun bestaande vloot te gebruiken voor de thuislevering van voeding en medicatie en hierdoor zware investeringen te vermijden in actieve koelinstallaties voor hun bestelwagens.”

 

Efoodconsult zal verder geleid worden door de oprichters Marnix Van Bockhaven en Jos Miermans. Peter Somers zal de verdere groei en ontwikkeling van Efoodconsult ondersteunen als voorzitter van de raad van bestuur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije Europese zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7 procent dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Back to top