Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox | RetailDetail

Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox

Verse voeding aan huis dankzij slimme koelbox

De Belgische start-up Efoodconsult heeft een intelligente isothermische doos ontwikkeld die het mogelijk maakt om verse en diepvriesvoeding (maar ook geneesmiddelen) veilig aan huis te leveren met een gewone pakjesdienst.

Respect voor de koudeketen

Online foodbestedingen zitten overduidelijk in de lift, maar voor een doorbraak van thuis leveren is het wachten op veilige oplossingen die de koudeketen feilloos respecteren. Efoodconsult biedt een antwoord met de lancering van de ‘Efoodbox’, een isothermische box met een intelligente temperatuurmonitoring die het mogelijk maakt om temperatuurgevoelige goederen - tot 15 kg - doorheen de hele keten te volgen. 

 

Het Efoodbox-concept werd vorig jaar door het Instituut voor Wetenschap en Technologie genomineerd als een innovatief project en bijgevolg ook gesubsidieerd door de Vlaamse Regering. Nu neemt Peter Somers, CEO-eigenaar van SprintPack en voormalig lid van het directiecomité van bpost, een participatie in Efoodconsult.

 

Oplossing voor online voeding

“Ik ben ervan overtuigd dat de Efoodbox een sterke oplossing biedt voor de snelgroeiende markt van online voeding en gezondheidszorg”, zegt Somers. “Het respecteren van de koudeketen is essentieel voor handelaren om hun producten veilig en in de correcte omstandigheden thuis te leveren. Deze oplossing biedt aan distributiebedrijven de opportuniteit hun bestaande vloot te gebruiken voor de thuislevering van voeding en medicatie en hierdoor zware investeringen te vermijden in actieve koelinstallaties voor hun bestelwagens.”

 

Efoodconsult zal verder geleid worden door de oprichters Marnix Van Bockhaven en Jos Miermans. Peter Somers zal de verdere groei en ontwikkeling van Efoodconsult ondersteunen als voorzitter van de raad van bestuur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.