Vershuys.com kreeg nieuwe directie

Vershuys.com kreeg nieuwe directie

Online supermarkt Vershuys.com kreeg een nieuwe directie, die bestaat uit Geert Benders van Plus Benders in Venlo, Marcel Devilee van Daily Fresh Food en Tom van Hoof. Oprichter Marwin Dekkers trad op 1 juli af.

Bezorgservice verder optimaliseren

Plus Benders en versleverancier Daily Fresh Food willen als huidige aandeelhouders van Vershuys.com de bezorgdienst van de online supermarkt verder optimaliseren om in de groeiende online foodmarkt succesvol te kunnen zijn.

 

Vershuys.com startte in 2009 als een van de eerste voorlopers in online food met een bestel- en bezorgservice voor streekproducten uit Limburg en Brabant. Het bedrijf werd opgericht door internetondernemer Marwin Dekkers en groentenhandelaar Huub Heijer en kreeg ondersteuning van onder meer de provincie Limburg. Het bedrijf leverde vanuit Venlo versproducten aan klanten in Limburg en Zuid-Nederland.

 

De formule, die in het eerste jaar een omzet van circa  600.000 euro behaalde, had als doelstelling verdere groei door Limburgse en Brabantse versproducten ook aan klanten in de rest van Nederland te gaan leveren. Omdat klanten echter minder bestelden dan verwacht en nieuwe investeerders afhaakten, ging de formule eind 2011 failliet. In het voorjaar van 2012 volgde een doorstart toen het assortiment in regionaal vers werd uitgebreid met het assortiment van Plus Benders in Venlo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top