Versmarkt Beej Benders opent in Venlo | RetailDetail

Versmarkt Beej Benders opent in Venlo

Versmarkt Beej Benders opent in Venlo

In Venlo opent morgen de regionale versmarkt met restaurant Beej Benders. De locatie aan het Nolensplein brengt verse producten van lokale boeren en telers. Het concept is een initiatief van Geert Benders, ondernemer van twee Plus Supermarkten.

Versmarkt met 15 ambachten

De totale investering van het versmarktconcept van 5,5 miljoen euro komt van Benders zelf, Plus Retail en de Rabobank. Daarnaast hebben een aantal partners geïnvesteerd, waaronder bakkerij Pijpers, slagerij Gielen en Paletti Growers, lokale cooperatie van sierteeltkwekers. De vershal werd begin september afgebouwd en ingericht en combineert op 2000 m² vijftien ambachten, die een groot aantal eigen merken produceren. De versspecialisten worden rechtstreeks beleverd met producten van Limburgse bodem van ongeveer honderd boeren en leveranciers.

 

Bakker Pijpers uit Blerick is er actief in een open bakkerij waar Limburgse broodproducten van Venlose tarwe en Limburgse specialiteiten worden gebakken. Beej Benders werkt verder samen met is ambachtelijke slagerij Gielen uit Baarlo, met groenten- en fruitspecialist Geert Braem uit Venlo en met paprikakwekerij Hermans-Walter in Sevenum. Daarnaast zijn er de verse visafdeling van Tel, zuivelproducten van Mertens uit Kessel en van Den Eelder uit Well. Kazen zijn er van diverse Limburgse kaasboeren en Zijerveld zorgt voor Goudse en buitenlandse kazen.

 

De horeca-activiteiten zijn verdeeld over een foodcourt en een bedieningsrestaurant en omvatten in totaal 300 zitplaatsen: 160 beneden (inclusief terras) en 140 boven.

 

Tweede versmarkt aan Nolensplein

De komst van Beej Benders betekent voor Venlo een versterking in versspecialisme. Met de nieuwe vershal telt het Nolensplein in het centrum van de stad vanaf morgen twee versmarkten, want tegenover Beej Benders is al jarenlang Die Zwei Bruder von Venlo gevestigd, een voormalig familiebedrijf dat in 1961 werd opgericht door twee Venlose broers Geurt en Gerrit Snetselaar.

 

Die Zwei Bruder von Venlo heeft twee verdiepingen met in totaal ruim 20.000 producten voor voornamelijk de Duitse klanten. Op de begane grond is een supermarkt van 3500 m² met uitgebreide versafdelingen plus een drogisterij en cafe. De bovenverdieping heeft een non-foodafdeling, thee-afdeling en een restaurant met tweehonderd zitplaatsen. Die Zwei Brüder von Venlo heeft ruim tweehonderd medewerkers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.