Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

De tweede vestiging van CRU, de eigenzinnige versmarkt van Colruyt Group, zet zo mogelijk nog meer in op beleving en passie. Het concept evolueert en wordt hier en daar bijgestuurd. 

Persoonlijke bediening

Dat CRU geleerd heeft uit anderhalf jaar ervaring in Overijse, zien we aan enkele opmerkelijke aanpassingen. De tablets, die bij de start in Overijse werden ingezet voor selfscaning en productinformatie, bleken te veel haperingen te vertonen en werden intussen vervangen door handscanners. Het vertrouwen van CRU in z’n klanten blijft groot: zowel scannen als betalen doe je helemaal zelf.

 

Ook de openingsuren werden aangepast. Aanvankelijk was CRU op maandag en dinsdag gesloten, later heeft het team beslist om elke dag te openen: van maandag tot donderdag pas vanaf 11u30, op vrijdag, zaterdag, zondag en feestdagen vanaf 9u, telkens tot 18u30. Omdat de klanten het zo aangaven. ’s Ochtends kwamen ze nauwelijks opdagen tijdens de werkweek, op zondag bleven ze graag wat later hangen.

 

CRU zet nog meer in op persoonlijke service, aan grote toonbanken. Gepassioneerde medewerkers – vaak horecaprofielen – vertellen het verhaal achter de producten aan de bezoekers. Nieuw is een traiteurafdeling met seizoensbereidingen uit de eigen keuken, in bediening.

 

De bakkerij blijft een speerpunt bij CRU – Colruyt begon ooit als bakker, weet u nog wel. Om verschillende vestigingen te bedienen heeft CRU nu een eigen bakkersatelier geopend in Sint-Pieters-Leeuw, waar het deeg wordt bereid. De winkels bakken nog wel ter plaatse af. Nieuw in het assortiment: de ultieme CRU-croissant.

 
Bestemmingslocatie

De locatie is bijzonder: een oude mouterij langs het Albertkanaal, waar kunst- en antiekhandelaar Axel Vervoordt een exclusief woon- en winkelproject ontwikkelt. Een echte bestemmingslocatie, want passage is hier helemaal niet.

 

Dat is geen bezwaar volgens de nieuwe business unit manager Jo Spiegeleer: “Deze locatie heeft het karakter waarnaar we op zoek zijn. Mensen maken een uitstap van een bezoek aan CRU. Voor een goed restaurant maak je toch ook een omweg? In Overijse hebben we klanten uit Antwerpen. Die zullen voortaan wat minder ver moeten rijden. Uiteindelijk kom je hier geen boodschappen doen. CRU is een markt waar je komt proeven, ontdekken, beleven. Kopen is dan een gevolg.”

 

Het gebouw is in elk geval een dankbare ruimte waarin elke afdeling mooi tot haar recht komt, zoals de foto’s hieronder illustreren.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top