Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

Versmarkt CRU rijpt verder in Wijnegem

De tweede vestiging van CRU, de eigenzinnige versmarkt van Colruyt Group, zet zo mogelijk nog meer in op beleving en passie. Het concept evolueert en wordt hier en daar bijgestuurd. 

Persoonlijke bediening

Dat CRU geleerd heeft uit anderhalf jaar ervaring in Overijse, zien we aan enkele opmerkelijke aanpassingen. De tablets, die bij de start in Overijse werden ingezet voor selfscaning en productinformatie, bleken te veel haperingen te vertonen en werden intussen vervangen door handscanners. Het vertrouwen van CRU in z’n klanten blijft groot: zowel scannen als betalen doe je helemaal zelf.

 

Ook de openingsuren werden aangepast. Aanvankelijk was CRU op maandag en dinsdag gesloten, later heeft het team beslist om elke dag te openen: van maandag tot donderdag pas vanaf 11u30, op vrijdag, zaterdag, zondag en feestdagen vanaf 9u, telkens tot 18u30. Omdat de klanten het zo aangaven. ’s Ochtends kwamen ze nauwelijks opdagen tijdens de werkweek, op zondag bleven ze graag wat later hangen.

 

CRU zet nog meer in op persoonlijke service, aan grote toonbanken. Gepassioneerde medewerkers – vaak horecaprofielen – vertellen het verhaal achter de producten aan de bezoekers. Nieuw is een traiteurafdeling met seizoensbereidingen uit de eigen keuken, in bediening.

 

De bakkerij blijft een speerpunt bij CRU – Colruyt begon ooit als bakker, weet u nog wel. Om verschillende vestigingen te bedienen heeft CRU nu een eigen bakkersatelier geopend in Sint-Pieters-Leeuw, waar het deeg wordt bereid. De winkels bakken nog wel ter plaatse af. Nieuw in het assortiment: de ultieme CRU-croissant.

 
Bestemmingslocatie

De locatie is bijzonder: een oude mouterij langs het Albertkanaal, waar kunst- en antiekhandelaar Axel Vervoordt een exclusief woon- en winkelproject ontwikkelt. Een echte bestemmingslocatie, want passage is hier helemaal niet.

 

Dat is geen bezwaar volgens de nieuwe business unit manager Jo Spiegeleer: “Deze locatie heeft het karakter waarnaar we op zoek zijn. Mensen maken een uitstap van een bezoek aan CRU. Voor een goed restaurant maak je toch ook een omweg? In Overijse hebben we klanten uit Antwerpen. Die zullen voortaan wat minder ver moeten rijden. Uiteindelijk kom je hier geen boodschappen doen. CRU is een markt waar je komt proeven, ontdekken, beleven. Kopen is dan een gevolg.”

 

Het gebouw is in elk geval een dankbare ruimte waarin elke afdeling mooi tot haar recht komt, zoals de foto’s hieronder illustreren.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Back to top