Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Van Heinde wordt eind april een supermarkt volgens het concept Emté 3.0, nu Sligro Food Group de versmarkt in Den Bosch heeft gekocht. De verswinkel met horeca is er sinds de opening precies drie maanden geleden niet in geslaagd om uit te groeien tot een succes.

 

Combi retail-horeca onderschat

“Ondanks ieders enorme inzet is het niet gelukt om Van Heinde succesvol neer te zetten”, constateert aandeelhouder Rogier Arntz. “Dit heeft vooral te maken met de complexiteit van een retailbedrijf in combinatie met horeca. Dat hebben we onderschat.” Ook de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) is één van de investeerders van de foodhal.

 

Emté 3.0 Den Bosch wordt de vijfde locatie van de supermarktformule van Sligro Food Group. Emté 3.0 heeft reeds winkels in Dieren, Uden en Berlicum. Op 2 maart opent Emté 3.0 in Nieuwegein.

 

Drie maanden

Van Heinde werd precies drie maanden geleden geopend in het voormalig Stedelijk Museum in het Paleiskwartier in Den Bosch. De versmarkt van ruim 2.000 vierkante meters telt 90 medewerkers en is gevestigd dicht bij scholen en bedrijven en bij het station.

 

Ondernemer Casper Schoenmakers had met de combinatie van versafdelingen, supermarktassortiment en horeca de ambitie om van Van Heinde het Eataly van de Lage Landen te maken.

 

Eind deze maand is er naar verwachting overeenstemming over de aankoop door Sligro Food Group. De foodgroothandel in Veghel levert reeds een deel van het  assortiment aan Van Heinde. De versmarkt blijft eind april in de huidige opzet geopend.

 

Nadruk op vers en lokaal blijft

Vers heeft veel nadruk bij Van Heinde. Bezoekers van de versmarkt kunnen hier verse kant-en-klare maaltijden kopen, in de centrale open keuken bereid met ingrediënten uit de vershal, en er hun dagelijkse versboodschappen doen. Op iedere versafdeling staat een versspecialist en er is een breed assortiment regionale en lokale versproducten te koop. Tevens zijn er aanvullende producten voor eetmomenten te verkrijgbaar.

 

De nadruk op vers en lokaal komt ook na de ombouw tot Emté 3.0 naar voren. Deze zal eind april zijn afgerond. Gezien de locatie en de doelgroepen behoudt de formule de horecagelegenheid waar klanten producten ter plekke kunnen consumeren. Ze kunnen straks ook producten voor onderweg meenemen. Ook de Emte 3.0-supermarkt heeft een keuken centraal in de winkel waar verse maaltijden, pizza’s, versproducten, salades en desserts worden gemaakt. Sligro zal eveneens lokale producten aan Emté 3.0 toevoegen.

 

De Emté 3.0-formule wil zo speciaalzaak-kwaliteit combineren met supermarktprijzen. De formule brengt een assortiment met wekelijkse en dagelijkse boodschappen en een weekfolder met aanbiedingen. De nadruk ligt op assortiment, lage prijzen, service, goed en lekker eten, beleving en inspiratie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top