Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Van Heinde wordt eind april een supermarkt volgens het concept Emté 3.0, nu Sligro Food Group de versmarkt in Den Bosch heeft gekocht. De verswinkel met horeca is er sinds de opening precies drie maanden geleden niet in geslaagd om uit te groeien tot een succes.

 

Combi retail-horeca onderschat

“Ondanks ieders enorme inzet is het niet gelukt om Van Heinde succesvol neer te zetten”, constateert aandeelhouder Rogier Arntz. “Dit heeft vooral te maken met de complexiteit van een retailbedrijf in combinatie met horeca. Dat hebben we onderschat.” Ook de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) is één van de investeerders van de foodhal.

 

Emté 3.0 Den Bosch wordt de vijfde locatie van de supermarktformule van Sligro Food Group. Emté 3.0 heeft reeds winkels in Dieren, Uden en Berlicum. Op 2 maart opent Emté 3.0 in Nieuwegein.

 

Drie maanden

Van Heinde werd precies drie maanden geleden geopend in het voormalig Stedelijk Museum in het Paleiskwartier in Den Bosch. De versmarkt van ruim 2.000 vierkante meters telt 90 medewerkers en is gevestigd dicht bij scholen en bedrijven en bij het station.

 

Ondernemer Casper Schoenmakers had met de combinatie van versafdelingen, supermarktassortiment en horeca de ambitie om van Van Heinde het Eataly van de Lage Landen te maken.

 

Eind deze maand is er naar verwachting overeenstemming over de aankoop door Sligro Food Group. De foodgroothandel in Veghel levert reeds een deel van het  assortiment aan Van Heinde. De versmarkt blijft eind april in de huidige opzet geopend.

 

Nadruk op vers en lokaal blijft

Vers heeft veel nadruk bij Van Heinde. Bezoekers van de versmarkt kunnen hier verse kant-en-klare maaltijden kopen, in de centrale open keuken bereid met ingrediënten uit de vershal, en er hun dagelijkse versboodschappen doen. Op iedere versafdeling staat een versspecialist en er is een breed assortiment regionale en lokale versproducten te koop. Tevens zijn er aanvullende producten voor eetmomenten te verkrijgbaar.

 

De nadruk op vers en lokaal komt ook na de ombouw tot Emté 3.0 naar voren. Deze zal eind april zijn afgerond. Gezien de locatie en de doelgroepen behoudt de formule de horecagelegenheid waar klanten producten ter plekke kunnen consumeren. Ze kunnen straks ook producten voor onderweg meenemen. Ook de Emte 3.0-supermarkt heeft een keuken centraal in de winkel waar verse maaltijden, pizza’s, versproducten, salades en desserts worden gemaakt. Sligro zal eveneens lokale producten aan Emté 3.0 toevoegen.

 

De Emté 3.0-formule wil zo speciaalzaak-kwaliteit combineren met supermarktprijzen. De formule brengt een assortiment met wekelijkse en dagelijkse boodschappen en een weekfolder met aanbiedingen. De nadruk ligt op assortiment, lage prijzen, service, goed en lekker eten, beleving en inspiratie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top