Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0 | RetailDetail

Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Versmarkt Van Heinde wordt Emte 3.0

Van Heinde wordt eind april een supermarkt volgens het concept Emté 3.0, nu Sligro Food Group de versmarkt in Den Bosch heeft gekocht. De verswinkel met horeca is er sinds de opening precies drie maanden geleden niet in geslaagd om uit te groeien tot een succes.

 

Combi retail-horeca onderschat

“Ondanks ieders enorme inzet is het niet gelukt om Van Heinde succesvol neer te zetten”, constateert aandeelhouder Rogier Arntz. “Dit heeft vooral te maken met de complexiteit van een retailbedrijf in combinatie met horeca. Dat hebben we onderschat.” Ook de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) is één van de investeerders van de foodhal.

 

Emté 3.0 Den Bosch wordt de vijfde locatie van de supermarktformule van Sligro Food Group. Emté 3.0 heeft reeds winkels in Dieren, Uden en Berlicum. Op 2 maart opent Emté 3.0 in Nieuwegein.

 

Drie maanden

Van Heinde werd precies drie maanden geleden geopend in het voormalig Stedelijk Museum in het Paleiskwartier in Den Bosch. De versmarkt van ruim 2.000 vierkante meters telt 90 medewerkers en is gevestigd dicht bij scholen en bedrijven en bij het station.

 

Ondernemer Casper Schoenmakers had met de combinatie van versafdelingen, supermarktassortiment en horeca de ambitie om van Van Heinde het Eataly van de Lage Landen te maken.

 

Eind deze maand is er naar verwachting overeenstemming over de aankoop door Sligro Food Group. De foodgroothandel in Veghel levert reeds een deel van het  assortiment aan Van Heinde. De versmarkt blijft eind april in de huidige opzet geopend.

 

Nadruk op vers en lokaal blijft

Vers heeft veel nadruk bij Van Heinde. Bezoekers van de versmarkt kunnen hier verse kant-en-klare maaltijden kopen, in de centrale open keuken bereid met ingrediënten uit de vershal, en er hun dagelijkse versboodschappen doen. Op iedere versafdeling staat een versspecialist en er is een breed assortiment regionale en lokale versproducten te koop. Tevens zijn er aanvullende producten voor eetmomenten te verkrijgbaar.

 

De nadruk op vers en lokaal komt ook na de ombouw tot Emté 3.0 naar voren. Deze zal eind april zijn afgerond. Gezien de locatie en de doelgroepen behoudt de formule de horecagelegenheid waar klanten producten ter plekke kunnen consumeren. Ze kunnen straks ook producten voor onderweg meenemen. Ook de Emte 3.0-supermarkt heeft een keuken centraal in de winkel waar verse maaltijden, pizza’s, versproducten, salades en desserts worden gemaakt. Sligro zal eveneens lokale producten aan Emté 3.0 toevoegen.

 

De Emté 3.0-formule wil zo speciaalzaak-kwaliteit combineren met supermarktprijzen. De formule brengt een assortiment met wekelijkse en dagelijkse boodschappen en een weekfolder met aanbiedingen. De nadruk ligt op assortiment, lage prijzen, service, goed en lekker eten, beleving en inspiratie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.