Visbar De Noordzee start met franchise

Visbar De Noordzee start met franchise

De bekende vishandel ‘De Noordzee’ op het Katelijneplein in Brussel opent half april een derde vestiging, deze keer in de Marollen. Het wordt meteen de allereerste die door een franchisenemer zal worden gerund.

Spontane interesse voor “geweldig concept”

Twintig jaar geleden startten Wouter Vermeulen en Véronique Aelbrecht met vishandel 'De Noordzee' op het Katelijneplein in hartje Brussel. De viswinkel kreeg er al gauw een caracollenkraam bij, daarna een buitentoog en uiteindelijk een ‘Fishbar’ waar voorbijgangers gegrilde visjes, garnaalkroketjes en andere vishapjes rechtstaand kunnen eten. Sinds begin vorig jaar heeft ‘De Noordzee’ er ook een oesterbar.

 

Sinds 2013 runt De Noordzee een tweede visbar aan het Luxemburgplein, in de Europese wijk (foto). Het is dat laatste concept dat het ondernemende duo nu voor het eerst in franchise gaat uitrollen. “We kregen aanvragen van mensen die ons concept geweldig vonden. Het eerste franchisecontract is rond en we hopen dat het zich vermenigvuldigt”, vertelt Aelbrecht aan de website Brusselnieuws. “Wij gaan de franchisenemer begeleiden, zijn team opleiden, hem de spirit van de Noordzee tonen. Wij leveren ook alle vis.”

 

De nieuwe Fishbar zal half april de deuren openen in het glazen gebouwtje aan de voet van de Poelaertlift, die het Breughelplein verbindt met het Justitiepaleis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top