Visbar De Noordzee start met franchise | RetailDetail

Visbar De Noordzee start met franchise

Visbar De Noordzee start met franchise

De bekende vishandel ‘De Noordzee’ op het Katelijneplein in Brussel opent half april een derde vestiging, deze keer in de Marollen. Het wordt meteen de allereerste die door een franchisenemer zal worden gerund.

Spontane interesse voor “geweldig concept”

Twintig jaar geleden startten Wouter Vermeulen en Véronique Aelbrecht met vishandel 'De Noordzee' op het Katelijneplein in hartje Brussel. De viswinkel kreeg er al gauw een caracollenkraam bij, daarna een buitentoog en uiteindelijk een ‘Fishbar’ waar voorbijgangers gegrilde visjes, garnaalkroketjes en andere vishapjes rechtstaand kunnen eten. Sinds begin vorig jaar heeft ‘De Noordzee’ er ook een oesterbar.

 

Sinds 2013 runt De Noordzee een tweede visbar aan het Luxemburgplein, in de Europese wijk (foto). Het is dat laatste concept dat het ondernemende duo nu voor het eerst in franchise gaat uitrollen. “We kregen aanvragen van mensen die ons concept geweldig vonden. Het eerste franchisecontract is rond en we hopen dat het zich vermenigvuldigt”, vertelt Aelbrecht aan de website Brusselnieuws. “Wij gaan de franchisenemer begeleiden, zijn team opleiden, hem de spirit van de Noordzee tonen. Wij leveren ook alle vis.”

 

De nieuwe Fishbar zal half april de deuren openen in het glazen gebouwtje aan de voet van de Poelaertlift, die het Breughelplein verbindt met het Justitiepaleis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.