VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier"

VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier"

Een derde van de Belgische vrouwen drinkt graag bier. En heus niet alleen fruitbieren, zo blijkt uit een enquête bij duizend Belgische vrouwen tussen 25 en 54 jaar in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM).

Veel meer dan fruitbier alleen

Van de respondenten drinkt een derde van de vrouwen (33%) graag bier en voelt 17% zich ronduit trots om bier te drinken als vrouw. Opvallend is dat de meeste vrouwen, inclusief zij die niet van bier houden, uitdrukkelijk zeggen dat bier even goed bij een vrouw past als bij een man (62%). 43% vindt ook dat bier drinken wel degelijk verfijnd kan zijn.

 

Qua populariteit wordt bier wel nog geklopt door wijn, frisdranken en warme dranken, maar toch maakt het VLAM "komaf met het cliché dat vrouwen enkel naar fruitbieren zouden grijpen": "dat is alleen bij sporadische bierdrinksters het geval. Vrouwen die regelmatig bier drinken, zullen eerder een pils of speciaalbier bestellen", klinkt het bij VLAM.

 

De enquête brengt trouwens ook goed nieuws voor de horeca in ons land: twee op de vijf vrouwen (40%) gaat minstens één keer per maand op café. "Daarmee ligt het cafébezoek bij vrouwen behoorlijk hoog in ons land", besluit het VLAM.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Tot nu toe waren de afdelingen nog apart actief.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Vijf supermarkttrends voor 2018

08/12/2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD identificeert de vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in de komende twaalf maanden.

Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo

07/12/2017

Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste Belgische vestiging beet: de retailer zal een pand betrekken in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree, verneemt RetailDetail. De opening is wel nog niet voor morgen.

Back to top