VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier" | RetailDetail

VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier"

VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier"

Een derde van de Belgische vrouwen drinkt graag bier. En heus niet alleen fruitbieren, zo blijkt uit een enquête bij duizend Belgische vrouwen tussen 25 en 54 jaar in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM).

Veel meer dan fruitbier alleen

Van de respondenten drinkt een derde van de vrouwen (33%) graag bier en voelt 17% zich ronduit trots om bier te drinken als vrouw. Opvallend is dat de meeste vrouwen, inclusief zij die niet van bier houden, uitdrukkelijk zeggen dat bier even goed bij een vrouw past als bij een man (62%). 43% vindt ook dat bier drinken wel degelijk verfijnd kan zijn.

 

Qua populariteit wordt bier wel nog geklopt door wijn, frisdranken en warme dranken, maar toch maakt het VLAM "komaf met het cliché dat vrouwen enkel naar fruitbieren zouden grijpen": "dat is alleen bij sporadische bierdrinksters het geval. Vrouwen die regelmatig bier drinken, zullen eerder een pils of speciaalbier bestellen", klinkt het bij VLAM.

 

De enquête brengt trouwens ook goed nieuws voor de horeca in ons land: twee op de vijf vrouwen (40%) gaat minstens één keer per maand op café. "Daarmee ligt het cafébezoek bij vrouwen behoorlijk hoog in ons land", besluit het VLAM.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.