VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier" | RetailDetail

VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier"

VLAM: "Eén op de drie Belgische vrouwen drinkt graag bier"

Een derde van de Belgische vrouwen drinkt graag bier. En heus niet alleen fruitbieren, zo blijkt uit een enquête bij duizend Belgische vrouwen tussen 25 en 54 jaar in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM).

Veel meer dan fruitbier alleen

Van de respondenten drinkt een derde van de vrouwen (33%) graag bier en voelt 17% zich ronduit trots om bier te drinken als vrouw. Opvallend is dat de meeste vrouwen, inclusief zij die niet van bier houden, uitdrukkelijk zeggen dat bier even goed bij een vrouw past als bij een man (62%). 43% vindt ook dat bier drinken wel degelijk verfijnd kan zijn.

 

Qua populariteit wordt bier wel nog geklopt door wijn, frisdranken en warme dranken, maar toch maakt het VLAM "komaf met het cliché dat vrouwen enkel naar fruitbieren zouden grijpen": "dat is alleen bij sporadische bierdrinksters het geval. Vrouwen die regelmatig bier drinken, zullen eerder een pils of speciaalbier bestellen", klinkt het bij VLAM.

 

De enquête brengt trouwens ook goed nieuws voor de horeca in ons land: twee op de vijf vrouwen (40%) gaat minstens één keer per maand op café. "Daarmee ligt het cafébezoek bij vrouwen behoorlijk hoog in ons land", besluit het VLAM.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.