Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco, dat onder andere tortillachips produceert, gaat 50 miljoen euro investeren in zijn vestiging in Roeselare. Daarmee komt er plaats voor honderd nieuwe medewerkers.

Minder vrachtwagens

Poco Loco kende de voorbije jaren een sterke groei en gaat daarom een nieuw magazijn neerpoten. Het volautomatisch hoogbouwmagazijn moet op een terrein van zeven hectare tegenover de bestaande vestiging komen, zelf 8.000 m² groot zijn en liefst 43 meter hoog worden.

 

Naast het nieuwe magazijn komen er ook twee nieuwe productielijnen. Alles samen gaat Poco Loco de komende twee jaar zo vijftig miljoen euro investeren in de site in Roeselare. Vorig jaar haalde het ook al een deel van de productie van zusterbedrijf Santa-Maria van Zweden naar België.

 

Het nieuwe magazijn zal er ook voor zorgen dat er een pak minder vrachtwagens op de weg rijden. “Nu rijdt er elke tien à vijftien minuten een vrachtwagen binnen om de goederen naar een van onze gehuurde magazijnen te brengen. Dankzij het nieuwe magazijn recht tegenover onze productie zullen heel wat schadelijke gassen en kostelijke kilometers vermeden worden”, stelt personeelsdirecteur Geert Van Cauwenberghe aan De Tijd.

 

Het West-Vlaamse Poco Loco werd in 1995 opgericht en produceert allerhande Tex-Mexproducten, zoals sauzen, kruiden en tortilla’s. De producten zijn te vinden bij de grote Europese supermarktketens, maar ook bij ketens als Subway en McDonald’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top