Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare | RetailDetail

Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco, dat onder andere tortillachips produceert, gaat 50 miljoen euro investeren in zijn vestiging in Roeselare. Daarmee komt er plaats voor honderd nieuwe medewerkers.

Minder vrachtwagens

Poco Loco kende de voorbije jaren een sterke groei en gaat daarom een nieuw magazijn neerpoten. Het volautomatisch hoogbouwmagazijn moet op een terrein van zeven hectare tegenover de bestaande vestiging komen, zelf 8.000 m² groot zijn en liefst 43 meter hoog worden.

 

Naast het nieuwe magazijn komen er ook twee nieuwe productielijnen. Alles samen gaat Poco Loco de komende twee jaar zo vijftig miljoen euro investeren in de site in Roeselare. Vorig jaar haalde het ook al een deel van de productie van zusterbedrijf Santa-Maria van Zweden naar België.

 

Het nieuwe magazijn zal er ook voor zorgen dat er een pak minder vrachtwagens op de weg rijden. “Nu rijdt er elke tien à vijftien minuten een vrachtwagen binnen om de goederen naar een van onze gehuurde magazijnen te brengen. Dankzij het nieuwe magazijn recht tegenover onze productie zullen heel wat schadelijke gassen en kostelijke kilometers vermeden worden”, stelt personeelsdirecteur Geert Van Cauwenberghe aan De Tijd.

 

Het West-Vlaamse Poco Loco werd in 1995 opgericht en produceert allerhande Tex-Mexproducten, zoals sauzen, kruiden en tortilla’s. De producten zijn te vinden bij de grote Europese supermarktketens, maar ook bij ketens als Subway en McDonald’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top