Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco gaat sterk investeren in Roeselare

Voedingsbedrijf Poco Loco, dat onder andere tortillachips produceert, gaat 50 miljoen euro investeren in zijn vestiging in Roeselare. Daarmee komt er plaats voor honderd nieuwe medewerkers.

Minder vrachtwagens

Poco Loco kende de voorbije jaren een sterke groei en gaat daarom een nieuw magazijn neerpoten. Het volautomatisch hoogbouwmagazijn moet op een terrein van zeven hectare tegenover de bestaande vestiging komen, zelf 8.000 m² groot zijn en liefst 43 meter hoog worden.

 

Naast het nieuwe magazijn komen er ook twee nieuwe productielijnen. Alles samen gaat Poco Loco de komende twee jaar zo vijftig miljoen euro investeren in de site in Roeselare. Vorig jaar haalde het ook al een deel van de productie van zusterbedrijf Santa-Maria van Zweden naar België.

 

Het nieuwe magazijn zal er ook voor zorgen dat er een pak minder vrachtwagens op de weg rijden. “Nu rijdt er elke tien à vijftien minuten een vrachtwagen binnen om de goederen naar een van onze gehuurde magazijnen te brengen. Dankzij het nieuwe magazijn recht tegenover onze productie zullen heel wat schadelijke gassen en kostelijke kilometers vermeden worden”, stelt personeelsdirecteur Geert Van Cauwenberghe aan De Tijd.

 

Het West-Vlaamse Poco Loco werd in 1995 opgericht en produceert allerhande Tex-Mexproducten, zoals sauzen, kruiden en tortilla’s. De producten zijn te vinden bij de grote Europese supermarktketens, maar ook bij ketens als Subway en McDonald’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top