Vomar wil nieuwe formule sneller uitrollen

Vomar wil nieuwe formule sneller uitrollen

Supermarktketen Vomar gaat de rode (discount)formule sneller uitrollen naar andere filialen. Nog dit jaar wil de keten veertig winkels hebben omgebouwd naar het concept, momenteel staat de teller op slechts veertien winkels.

Twee formules samen te duur

De versnelling zal vanaf half augustus plaatsvinden. Vomar heeft dat plan opgevat, omdat het heeft gemerkt dat de rode formule veel beter presteert dan de traditionele gele formule. Daarnaast wil het zo snel mogelijk af van de situatie waarin de twee formules naast elkaar bestaan. “We hanteren twee prijslijnen, werken met twee verschillende assortimenten en geven twee verschillende folders uit. Dat is duur”, aldus algemeen directeur Aart Van Haren volgens Distrifood.

 

Ook de grotere winkels zullen in de toekomst overschakelen naar de rode formule, die veel voordeliger is. Om daar het assortiment groot genoeg te houden, zullen er een aantal producten toegevoegd worden. “Dan moet je denken aan een assortiment gluten- of allergenenvrije producten, meer biologisch en meer non-food.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top