Vomar wil nieuwe formule sneller uitrollen

Vomar wil nieuwe formule sneller uitrollen

Supermarktketen Vomar gaat de rode (discount)formule sneller uitrollen naar andere filialen. Nog dit jaar wil de keten veertig winkels hebben omgebouwd naar het concept, momenteel staat de teller op slechts veertien winkels.

Twee formules samen te duur

De versnelling zal vanaf half augustus plaatsvinden. Vomar heeft dat plan opgevat, omdat het heeft gemerkt dat de rode formule veel beter presteert dan de traditionele gele formule. Daarnaast wil het zo snel mogelijk af van de situatie waarin de twee formules naast elkaar bestaan. “We hanteren twee prijslijnen, werken met twee verschillende assortimenten en geven twee verschillende folders uit. Dat is duur”, aldus algemeen directeur Aart Van Haren volgens Distrifood.

 

Ook de grotere winkels zullen in de toekomst overschakelen naar de rode formule, die veel voordeliger is. Om daar het assortiment groot genoeg te houden, zullen er een aantal producten toegevoegd worden. “Dan moet je denken aan een assortiment gluten- of allergenenvrije producten, meer biologisch en meer non-food.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top