Vomar wil nieuwe formule sneller uitrollen | RetailDetail

Vomar wil nieuwe formule sneller uitrollen

Vomar wil nieuwe formule sneller uitrollen

Supermarktketen Vomar gaat de rode (discount)formule sneller uitrollen naar andere filialen. Nog dit jaar wil de keten veertig winkels hebben omgebouwd naar het concept, momenteel staat de teller op slechts veertien winkels.

Twee formules samen te duur

De versnelling zal vanaf half augustus plaatsvinden. Vomar heeft dat plan opgevat, omdat het heeft gemerkt dat de rode formule veel beter presteert dan de traditionele gele formule. Daarnaast wil het zo snel mogelijk af van de situatie waarin de twee formules naast elkaar bestaan. “We hanteren twee prijslijnen, werken met twee verschillende assortimenten en geven twee verschillende folders uit. Dat is duur”, aldus algemeen directeur Aart Van Haren volgens Distrifood.

 

Ook de grotere winkels zullen in de toekomst overschakelen naar de rode formule, die veel voordeliger is. Om daar het assortiment groot genoeg te houden, zullen er een aantal producten toegevoegd worden. “Dan moet je denken aan een assortiment gluten- of allergenenvrije producten, meer biologisch en meer non-food.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.