Waarom Lidl zijn non-foodacties naar woensdag en zaterdag verschuift

Voortaan lanceert Lidl in België zijn non-foodacties op woensdag en zaterdag in plaats van op maandag en donderdag. “Op vraag van onze belangrijkste klantengroep, de gezinnen met kinderen”, zegt de retailer.

 

Offline én online

Het is een opmerkelijke wijziging die de discounter aankondigt in zijn folder, website en Facebookpagina: non-foodpromoties vinden klanten voortaan op woensdag en zaterdag online en in de winkels. Daarmee zet Lidl zich op dezelfde lijn als concurrent Aldi, die al langer zijn non-foodacties op deze dagen lanceert. Maar dat is niet de voornaamste beweegreden, verklaart Lidl-woordvoerster Isabelle Colbrandt.

 

“Gezinnen met kinderen vormen onze belangrijkste doelgroep, en zij winkelen vaker op woensdag en zaterdag. Deze aanpassing doen we dus op vraag van onze klanten. Het gaat immers om aantrekkelijke aanbiedingen waar je vaak snel bij moet zijn.” Klanten vinden de promoties op woensdag en zaterdag zowel in de winkels als online. Acties die in de winkels uitverkocht raken, kunnen ze dan nog in de webshop bestellen.

 

“Mensen vinden goed de weg in die offline/online combinatie”, vernemen we. “Het aantal bezoekers en bestellingen neemt dag na dag toe. Ook het assortiment breidt uit: we hebben nu zo’n 5.000 artikelen online. In Duitsland staan we al in de top tien van de webshops, en die positie hopen we op termijn ook in België te bereiken.” Colbrandt geeft nog mee dat ook de bezorgdienst Simpl in Gent een vliegende start heeft genomen: “We noteren dubbel zoveel bestellingen als aanvankelijk gepland, en de reacties van de klanten zijn zeer positief.”