Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Lidl staat niet langer op de lijst van de Liegebeest-verkiezing van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. De discounter heeft immers enkele beloftes gedaan aan Wakker Dier rond de kip die in de winkels wordt verkocht.

Geen plofkippen meer

Lidl heeft beloofd om voor midden volgend jaar volledig over te stappen op een kippenras dat trager groeit en het zal bovendien niet langer enkel vrouwelijke kippen selecteren. Die twee beloftes hebben Wakker Dier er toe genoopt Lidl van de lijst te schrappen. Zo blijven enkel nog Unox, zuivelmerk Den Eelder, het kalfsvlees van Vitel-Oké en Sea & We, kweker van tilapia, over.

 

De genomineerden voor de verkiezing van Wakker Dier werden pas 12 september bekend gemaakt. Al werd Lidl in het begin van het jaar ook al op de vingers getikt, toen bleek dat het nieuwe kippenras in de winkels ook gewoon een plofkip bleek te zijn. Wakker Dier wil met de verkiezing misleidende communicatie rond dierenwelzijn aanklagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top