Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Lidl staat niet langer op de lijst van de Liegebeest-verkiezing van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. De discounter heeft immers enkele beloftes gedaan aan Wakker Dier rond de kip die in de winkels wordt verkocht.

Geen plofkippen meer

Lidl heeft beloofd om voor midden volgend jaar volledig over te stappen op een kippenras dat trager groeit en het zal bovendien niet langer enkel vrouwelijke kippen selecteren. Die twee beloftes hebben Wakker Dier er toe genoopt Lidl van de lijst te schrappen. Zo blijven enkel nog Unox, zuivelmerk Den Eelder, het kalfsvlees van Vitel-Oké en Sea & We, kweker van tilapia, over.

 

De genomineerden voor de verkiezing van Wakker Dier werden pas 12 september bekend gemaakt. Al werd Lidl in het begin van het jaar ook al op de vingers getikt, toen bleek dat het nieuwe kippenras in de winkels ook gewoon een plofkip bleek te zijn. Wakker Dier wil met de verkiezing misleidende communicatie rond dierenwelzijn aanklagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.