Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Kiloknallerkip in hoofdrol

Albert Heijn staat vooral door de vele kiloknallers hoog in de kiloknaller ranglijst van Wakker Dier. De formule stuntte dit afgelopen half jaar naast kiloknallerkip ook met industrievarken en vlees van uitgemolken melkkoeien. 

 

De reclame met Albert Heijn is het vervolg op de spot waarin Wakker Dier eerder supermarktformule Emté aansprak op prijsstunten met industrievlees. Supermarktketens stimuleren met vlees van dieren die in slechte omstandigheden zijn opgegroeid de verkoop van industrievlees ten koste van vlees met een welzijnskeurmerk.

 

Wakker Dier wil dat supermarkten hun vleesaanbiedingen inzetten om verduurzaming te stimuleren en voert daarom campagne tegen zulke aanbiedingen. Als diervriendelijkere alternatieven meer aandacht krijgen, zal de vraag naar vlees met een keurmerk stijgen en krijgen daarmee ook meer dieren een beter leven, is de mening van de organisatie.