Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Kiloknallerkip in hoofdrol

Albert Heijn staat vooral door de vele kiloknallers hoog in de kiloknaller ranglijst van Wakker Dier. De formule stuntte dit afgelopen half jaar naast kiloknallerkip ook met industrievarken en vlees van uitgemolken melkkoeien. 

 

De reclame met Albert Heijn is het vervolg op de spot waarin Wakker Dier eerder supermarktformule Emté aansprak op prijsstunten met industrievlees. Supermarktketens stimuleren met vlees van dieren die in slechte omstandigheden zijn opgegroeid de verkoop van industrievlees ten koste van vlees met een welzijnskeurmerk.

 

Wakker Dier wil dat supermarkten hun vleesaanbiedingen inzetten om verduurzaming te stimuleren en voert daarom campagne tegen zulke aanbiedingen. Als diervriendelijkere alternatieven meer aandacht krijgen, zal de vraag naar vlees met een keurmerk stijgen en krijgen daarmee ook meer dieren een beter leven, is de mening van de organisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top