Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn | RetailDetail

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Kiloknallerkip in hoofdrol

Albert Heijn staat vooral door de vele kiloknallers hoog in de kiloknaller ranglijst van Wakker Dier. De formule stuntte dit afgelopen half jaar naast kiloknallerkip ook met industrievarken en vlees van uitgemolken melkkoeien. 

 

De reclame met Albert Heijn is het vervolg op de spot waarin Wakker Dier eerder supermarktformule Emté aansprak op prijsstunten met industrievlees. Supermarktketens stimuleren met vlees van dieren die in slechte omstandigheden zijn opgegroeid de verkoop van industrievlees ten koste van vlees met een welzijnskeurmerk.

 

Wakker Dier wil dat supermarkten hun vleesaanbiedingen inzetten om verduurzaming te stimuleren en voert daarom campagne tegen zulke aanbiedingen. Als diervriendelijkere alternatieven meer aandacht krijgen, zal de vraag naar vlees met een keurmerk stijgen en krijgen daarmee ook meer dieren een beter leven, is de mening van de organisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.