Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets | RetailDetail

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets
Shutterstock

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Minder nieuwe winkels

Dankzij de verandering aan de plastic zakjes wist Walmart 20 miljoen dollar te besparen, terwijl kortere kassatickets nog eens 7 miljoen dollar opleverden. Dat maakt allemaal deel uit van een kostenbesparingsplan binnen het bedrijf. Walmart investeert aan de andere kant immers bijzonder veel in e-commerce en de verbetering van de winkels.

 

Op dat vlak is de keten ook van plan om een pak minder winkels te openen in de Verenigde Staten. Het aantal nieuwe winkels in 2019 zou zo het laagste zijn in 25 jaar tijd. In plaats daarvan zullen bestaande panden vernieuwd worden. Dit jaar werden er nog 111 winkels geopend, terwijl dat er volgend jaar nog maar 55 zullen zijn. In 2019 worden dat er nog eens de helft minder. In 2015 en 2016 werden er samen nog meer dan 500 nieuwe vestigingen geopend.

 

De kosten en investeringen bij e-commerce blijven hoog, maar ook daar verwacht Walmart dat er de komende jaren minder geld moet worden uitgegeven, omdat de echt grote investeringen stilaan gedaan zijn. Walmart heeft zwaar moeten inzetten op online verkoop om de concurrentie met Amazon aan te gaan, dat traag maar zeker met een stevig deel van de markt aan de haal is gegaan. Zeker met de aankoop van Whole Foods is de concurrentiestrijd met Amazon nog harder geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top