Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets | RetailDetail

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets
Shutterstock

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Minder nieuwe winkels

Dankzij de verandering aan de plastic zakjes wist Walmart 20 miljoen dollar te besparen, terwijl kortere kassatickets nog eens 7 miljoen dollar opleverden. Dat maakt allemaal deel uit van een kostenbesparingsplan binnen het bedrijf. Walmart investeert aan de andere kant immers bijzonder veel in e-commerce en de verbetering van de winkels.

 

Op dat vlak is de keten ook van plan om een pak minder winkels te openen in de Verenigde Staten. Het aantal nieuwe winkels in 2019 zou zo het laagste zijn in 25 jaar tijd. In plaats daarvan zullen bestaande panden vernieuwd worden. Dit jaar werden er nog 111 winkels geopend, terwijl dat er volgend jaar nog maar 55 zullen zijn. In 2019 worden dat er nog eens de helft minder. In 2015 en 2016 werden er samen nog meer dan 500 nieuwe vestigingen geopend.

 

De kosten en investeringen bij e-commerce blijven hoog, maar ook daar verwacht Walmart dat er de komende jaren minder geld moet worden uitgegeven, omdat de echt grote investeringen stilaan gedaan zijn. Walmart heeft zwaar moeten inzetten op online verkoop om de concurrentie met Amazon aan te gaan, dat traag maar zeker met een stevig deel van de markt aan de haal is gegaan. Zeker met de aankoop van Whole Foods is de concurrentiestrijd met Amazon nog harder geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.