Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets | RetailDetail

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets
Shutterstock

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Minder nieuwe winkels

Dankzij de verandering aan de plastic zakjes wist Walmart 20 miljoen dollar te besparen, terwijl kortere kassatickets nog eens 7 miljoen dollar opleverden. Dat maakt allemaal deel uit van een kostenbesparingsplan binnen het bedrijf. Walmart investeert aan de andere kant immers bijzonder veel in e-commerce en de verbetering van de winkels.

 

Op dat vlak is de keten ook van plan om een pak minder winkels te openen in de Verenigde Staten. Het aantal nieuwe winkels in 2019 zou zo het laagste zijn in 25 jaar tijd. In plaats daarvan zullen bestaande panden vernieuwd worden. Dit jaar werden er nog 111 winkels geopend, terwijl dat er volgend jaar nog maar 55 zullen zijn. In 2019 worden dat er nog eens de helft minder. In 2015 en 2016 werden er samen nog meer dan 500 nieuwe vestigingen geopend.

 

De kosten en investeringen bij e-commerce blijven hoog, maar ook daar verwacht Walmart dat er de komende jaren minder geld moet worden uitgegeven, omdat de echt grote investeringen stilaan gedaan zijn. Walmart heeft zwaar moeten inzetten op online verkoop om de concurrentie met Amazon aan te gaan, dat traag maar zeker met een stevig deel van de markt aan de haal is gegaan. Zeker met de aankoop van Whole Foods is de concurrentiestrijd met Amazon nog harder geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.