Walmart gaat leveren met Uber en Lyft | RetailDetail

Walmart gaat leveren met Uber en Lyft

Walmart gaat leveren met Uber en Lyft

Walmart gaat in Denver en Phoenix een testproject opstarten, waarbij het dagelijkse boodschappen aan huis gaat leveren met de hulp van Uber en Lyft, twee alternatieve taxibedrijven. De dienst zal later deze maand van start gaan.

 

Concurrentie met Amazon

In het nieuwe systeem kan de klant gewoon online bestellingen plaatsen bij Walmart. Dat zal vervolgens zelf een chauffeur opvragen via Uber of Lyft, die vervolgens de boodschappen aan huis zullen leveren. De dienst zal 7 tot 10 dollar (6 tot 9 euro) kosten.

 

“We zullen klein beginnen en ons laten leiden door onze klanten, maar door nieuwe zaken uit te testen binnen last-mile delivery kunnen we beter evalueren hoe we onze klanten het best van dienst kunnen zijn”, zei Michael Bender, COO bij Walmart Global eCommerce aan de Wall Street Journal.

 

Met de nieuwe dienst gaat Walmart verder de strijd aan met Amazon, dat de voorbije jaren knabbelt aan het marktaandeel van Walmart met Amazon Fresh. De voorbije twee jaar heeft Walmart maar liefst 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) geïnvesteerd om zijn online verkopen op te krikken. In een eerste fase focuste het vooral op de uitbreiding van click & collect bij zijn winkels, maar de laatste tijd gaat het ook rechtstreeks de concurrentie aan met Amazon door steeds meer manieren aan te bieden om bestellingen snel aan huis te leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.