Walmart gaat leveren met Uber en Lyft

Walmart gaat leveren met Uber en Lyft

Walmart gaat in Denver en Phoenix een testproject opstarten, waarbij het dagelijkse boodschappen aan huis gaat leveren met de hulp van Uber en Lyft, twee alternatieve taxibedrijven. De dienst zal later deze maand van start gaan.

 

Concurrentie met Amazon

In het nieuwe systeem kan de klant gewoon online bestellingen plaatsen bij Walmart. Dat zal vervolgens zelf een chauffeur opvragen via Uber of Lyft, die vervolgens de boodschappen aan huis zullen leveren. De dienst zal 7 tot 10 dollar (6 tot 9 euro) kosten.

 

“We zullen klein beginnen en ons laten leiden door onze klanten, maar door nieuwe zaken uit te testen binnen last-mile delivery kunnen we beter evalueren hoe we onze klanten het best van dienst kunnen zijn”, zei Michael Bender, COO bij Walmart Global eCommerce aan de Wall Street Journal.

 

Met de nieuwe dienst gaat Walmart verder de strijd aan met Amazon, dat de voorbije jaren knabbelt aan het marktaandeel van Walmart met Amazon Fresh. De voorbije twee jaar heeft Walmart maar liefst 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) geïnvesteerd om zijn online verkopen op te krikken. In een eerste fase focuste het vooral op de uitbreiding van click & collect bij zijn winkels, maar de laatste tijd gaat het ook rechtstreeks de concurrentie aan met Amazon door steeds meer manieren aan te bieden om bestellingen snel aan huis te leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top