Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant

Walmart schakelt Google in in de strijd om de digitale koper. Vanaf eind september kunnen klanten van de Amerikaanse supermarktgigant via de Google Home-toepassing mondeling hun smartphone een bestelling plaatsen en die aan huis laten bezorgen.

Dam tegen Amazon

Walmart voegt zich zo bij de meer dan vijftig nationale en lokale ketens in de Verenigde Staten  die al van de artificiële intelligentie van de Google-toepassing gebruik maakten, onder wie Costco en Target. Ze willen zo een dam opwerpen tegen concurrent Amazon.

 

Het partnerschap met Google biedt heel wat mogelijkheden, schrijft Walmarts verantwoordelijke voor elektronische handel Marc Lore in een blogpost. Zo kunnen klanten een lijst met veel gekochte artikelen aanleggen en bij elke bestelling die items vlug terugvinden. 

 

Korting bij afhaling in winkel

Vanaf volgend jaar wordt de dienstverlening overigens nog uitgebreid: dan worden de 4.700 Amerikaanse winkels van Walmart immers aan het systeem gekoppeld. De consument zal daardoor de mogelijkheid krijgen om zijn mondeling bestelde boodschappen af te halen in de winkel, vaak met een korting. “Op die manier kunnen we onze belofte van lage prijzen blijven waarmaken”, aldus Lore.