Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant
Foto Walmart

Walmart schakelt Google in in de strijd om de digitale koper. Vanaf eind september kunnen klanten van de Amerikaanse supermarktgigant via de Google Home-toepassing mondeling hun smartphone een bestelling plaatsen en die aan huis laten bezorgen.

Dam tegen Amazon

Walmart voegt zich zo bij de meer dan vijftig nationale en lokale ketens in de Verenigde Staten  die al van de artificiële intelligentie van de Google-toepassing gebruik maakten, onder wie Costco en Target. Ze willen zo een dam opwerpen tegen concurrent Amazon.

 

Het partnerschap met Google biedt heel wat mogelijkheden, schrijft Walmarts verantwoordelijke voor elektronische handel Marc Lore in een blogpost. Zo kunnen klanten een lijst met veel gekochte artikelen aanleggen en bij elke bestelling die items vlug terugvinden. 

 

Korting bij afhaling in winkel

Vanaf volgend jaar wordt de dienstverlening overigens nog uitgebreid: dan worden de 4.700 Amerikaanse winkels van Walmart immers aan het systeem gekoppeld. De consument zal daardoor de mogelijkheid krijgen om zijn mondeling bestelde boodschappen af te halen in de winkel, vaak met een korting. “Op die manier kunnen we onze belofte van lage prijzen blijven waarmaken”, aldus Lore.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top