Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant | RetailDetail

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant
Foto Walmart

Walmart schakelt Google in in de strijd om de digitale koper. Vanaf eind september kunnen klanten van de Amerikaanse supermarktgigant via de Google Home-toepassing mondeling hun smartphone een bestelling plaatsen en die aan huis laten bezorgen.

Dam tegen Amazon

Walmart voegt zich zo bij de meer dan vijftig nationale en lokale ketens in de Verenigde Staten  die al van de artificiële intelligentie van de Google-toepassing gebruik maakten, onder wie Costco en Target. Ze willen zo een dam opwerpen tegen concurrent Amazon.

 

Het partnerschap met Google biedt heel wat mogelijkheden, schrijft Walmarts verantwoordelijke voor elektronische handel Marc Lore in een blogpost. Zo kunnen klanten een lijst met veel gekochte artikelen aanleggen en bij elke bestelling die items vlug terugvinden. 

 

Korting bij afhaling in winkel

Vanaf volgend jaar wordt de dienstverlening overigens nog uitgebreid: dan worden de 4.700 Amerikaanse winkels van Walmart immers aan het systeem gekoppeld. De consument zal daardoor de mogelijkheid krijgen om zijn mondeling bestelde boodschappen af te halen in de winkel, vaak met een korting. “Op die manier kunnen we onze belofte van lage prijzen blijven waarmaken”, aldus Lore.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.