Water duwt omzet van Nestlé hoger

Water duwt omzet van Nestlé hoger

In de eerste negen maanden van het boekjaar is de omzet van het Zwitserse voedingsbedrijf Nestlé met 4,2% gestegen naar 64,9 miljard Zwitserse frank (60 miljard euro). Nestlé verwacht over het volledige jaar zelfs een groei van 4,5%.

Sterke groei Nestlé Waters

De helft van de groei binnen Nestlé was te danken aan hogere prijzen: in Noord- en Zuid-Amerika groeide de omzet met 6,2%, terwijl ook in de regio Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika sprake was van een stijging van 4%. In Azië, Oceanië en de rest van Afrika was er een lichte groei van 1,1%. In West-Europa deden vooral Groot-Brittannië en Frankrijk het goed, dankzij Nescafé Dolce Gusto en de dierenverzorgingsproducten van Nestlé.

 

Nestlé Waters ging er 6,8% op vooruit naar 5,9 miljard Zwitserse frank (5,5 miljard euro), dankzij de stijgende vraag naar gezonde dranken. Ook Nestlé Nutrition steeg met 3,4% naar 7,8 miljard Zwitserse frank (7,2 miljard euro), maar moest toch toezien hoe de groei vertraagde.

 

Over koffietak Nespresso werden er geen specifieke cijfers gegeven, maar volgens Nestlé groeide die 'naar verwachtingen'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top