Water duwt omzet van Nestlé hoger

Water duwt omzet van Nestlé hoger

In de eerste negen maanden van het boekjaar is de omzet van het Zwitserse voedingsbedrijf Nestlé met 4,2% gestegen naar 64,9 miljard Zwitserse frank (60 miljard euro). Nestlé verwacht over het volledige jaar zelfs een groei van 4,5%.

Sterke groei Nestlé Waters

De helft van de groei binnen Nestlé was te danken aan hogere prijzen: in Noord- en Zuid-Amerika groeide de omzet met 6,2%, terwijl ook in de regio Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika sprake was van een stijging van 4%. In Azië, Oceanië en de rest van Afrika was er een lichte groei van 1,1%. In West-Europa deden vooral Groot-Brittannië en Frankrijk het goed, dankzij Nescafé Dolce Gusto en de dierenverzorgingsproducten van Nestlé.

 

Nestlé Waters ging er 6,8% op vooruit naar 5,9 miljard Zwitserse frank (5,5 miljard euro), dankzij de stijgende vraag naar gezonde dranken. Ook Nestlé Nutrition steeg met 3,4% naar 7,8 miljard Zwitserse frank (7,2 miljard euro), maar moest toch toezien hoe de groei vertraagde.

 

Over koffietak Nespresso werden er geen specifieke cijfers gegeven, maar volgens Nestlé groeide die 'naar verwachtingen'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top