Water duwt omzet van Nestlé hoger | RetailDetail

Water duwt omzet van Nestlé hoger

Water duwt omzet van Nestlé hoger

In de eerste negen maanden van het boekjaar is de omzet van het Zwitserse voedingsbedrijf Nestlé met 4,2% gestegen naar 64,9 miljard Zwitserse frank (60 miljard euro). Nestlé verwacht over het volledige jaar zelfs een groei van 4,5%.

Sterke groei Nestlé Waters

De helft van de groei binnen Nestlé was te danken aan hogere prijzen: in Noord- en Zuid-Amerika groeide de omzet met 6,2%, terwijl ook in de regio Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika sprake was van een stijging van 4%. In Azië, Oceanië en de rest van Afrika was er een lichte groei van 1,1%. In West-Europa deden vooral Groot-Brittannië en Frankrijk het goed, dankzij Nescafé Dolce Gusto en de dierenverzorgingsproducten van Nestlé.

 

Nestlé Waters ging er 6,8% op vooruit naar 5,9 miljard Zwitserse frank (5,5 miljard euro), dankzij de stijgende vraag naar gezonde dranken. Ook Nestlé Nutrition steeg met 3,4% naar 7,8 miljard Zwitserse frank (7,2 miljard euro), maar moest toch toezien hoe de groei vertraagde.

 

Over koffietak Nespresso werden er geen specifieke cijfers gegeven, maar volgens Nestlé groeide die 'naar verwachtingen'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen van de discountketen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.