Weekend van de Klant "groot succes"

Weekend van de Klant groot succes

Het Weekend van de Klant, een gezamenlijk initiatief van handelsfederatie Comeos en zelfstandigenorganisatie Unizo, heeft opnieuw veel mensen naar de winkels gelokt. Er werden 11,7% meer elektronische betalingen en 5% meer betalingen met maaltijdcheques geregistreerd dan tijdens de vorige editie van het evenement.

 

Meer betalingen

Afgelopen weekend namen 13.000 handelaars, zowel kleine winkeliers als grote ketens, deel aan derde editie van het Weekend van de Klant. Afgaande op de cijfers van het elektronisch betalingsverkeer, was het evenement opnieuw een succes: betaaloplossingenspecialist Worldline telde zaterdag 11,7% meer transacties dan een jaar geleden.

 

Ook VIA, de Belgische vereniging van uitgevers van maaltijdcheques, stelde een (weliswaar lichtere) stijging vast van het aantal betalingen met maaltijdcheques. 580.000 consumenten gebruikten hun maaltijdcheques, tegenover 560.000 vorig jaar: een stijging met 5%. "Wij zijn al geruime tijd partner van dit evenement", zegt VIA-voorzitter Olivier Bouquet. "Wij verdedigen dezelfde idealen: het stimuleren van onze lokale economie, aangezien de maaltijdcheque alleen in België kan worden gebruikt."

 

Ook Jan Delfosse, directeur Comeos Vlaanderen, is tevreden: "Winkelketens en zelfstandigen bundelden de krachten, maar ook handelaars en steden werkten samen. De klant heeft dit weekend op de best mogelijke manier genoten van het winkelen en dat is natuurlijk het doel van de actie." Danny Van Assche (Unizo) treedt hem bij: "Tijdens dit weekend hebben we andermaal het belang en de meerwaarde getoond van onze handelszaken voor onze steden en gemeenten, en in de eerste plaats voor de consument. Een aantrekkelijk en gevarieerd winkelaanbod zorgt voor leven en gezelligheid en draagt bij tot een welvarende economie."