Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen neemt de Franse producent van bio-koffie IneoBio over. IneoBio is voornamelijk gekend van het merk Destination en maakt naast koffie ook thee en kruidenthee.

Volledig biologisch

Wessanen en IneoBio hebben al een overeenkomst gesloten rond de overname en verwacht wordt dat de deal in juni volledig rond zal zijn. In 2015 haalde IneoBio een omzet van 21 miljoen euro en had het 76 werknemers in dienst. De productielocatie van het bedrijf bevindt zich in Bordeaux. Het volledige assortiment van IneoBio is volledig biologisch en waar het van toepassing is, heeft het ook een fairtradecertificaat.

 

“De overname van IneoBio/Destination is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie”, zegt Christophe Barnouin, CEO van Wessanen. “Destination heeft veel kennis in het aankopen, blenden en ontwikkelen van organische thee en koffie. Het zal onze R&D- en productiecapaciteit versterken om zo de groei van onze merken in Europa te versterken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top