Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen neemt de Franse producent van bio-koffie IneoBio over. IneoBio is voornamelijk gekend van het merk Destination en maakt naast koffie ook thee en kruidenthee.

Volledig biologisch

Wessanen en IneoBio hebben al een overeenkomst gesloten rond de overname en verwacht wordt dat de deal in juni volledig rond zal zijn. In 2015 haalde IneoBio een omzet van 21 miljoen euro en had het 76 werknemers in dienst. De productielocatie van het bedrijf bevindt zich in Bordeaux. Het volledige assortiment van IneoBio is volledig biologisch en waar het van toepassing is, heeft het ook een fairtradecertificaat.

 

“De overname van IneoBio/Destination is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie”, zegt Christophe Barnouin, CEO van Wessanen. “Destination heeft veel kennis in het aankopen, blenden en ontwikkelen van organische thee en koffie. Het zal onze R&D- en productiecapaciteit versterken om zo de groei van onze merken in Europa te versterken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top