Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over | RetailDetail

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Wessanen neemt bio-koffieproducent IneoBio over

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen neemt de Franse producent van bio-koffie IneoBio over. IneoBio is voornamelijk gekend van het merk Destination en maakt naast koffie ook thee en kruidenthee.

Volledig biologisch

Wessanen en IneoBio hebben al een overeenkomst gesloten rond de overname en verwacht wordt dat de deal in juni volledig rond zal zijn. In 2015 haalde IneoBio een omzet van 21 miljoen euro en had het 76 werknemers in dienst. De productielocatie van het bedrijf bevindt zich in Bordeaux. Het volledige assortiment van IneoBio is volledig biologisch en waar het van toepassing is, heeft het ook een fairtradecertificaat.

 

“De overname van IneoBio/Destination is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie”, zegt Christophe Barnouin, CEO van Wessanen. “Destination heeft veel kennis in het aankopen, blenden en ontwikkelen van organische thee en koffie. Het zal onze R&D- en productiecapaciteit versterken om zo de groei van onze merken in Europa te versterken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.