Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen heeft het Britse glutenvrije merk Mrs Crimble’s overgenomen. De nieuwe prooi is al meer dan 30 jaar te vinden op de Britse markt en is er één van de toonaangevende merken.

Sterke basis in Verenigd Koninkrijk

“De overname van Mrs Crimble’s is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie. Het merk heeft veel kennis in glutenvrije en ‘sweet-in-between’ producten en het heeft een sterke basis in het Verenigd Koninkrijk. Deze aankoop zal onze positie op de Britse markt verder versterken en het geeft ons toegang tot een strategisch groeisegment”, zegt Wessanen-CEO Christophe Barnouin. Mrs Crimble’s haalde in 2015 een netto-omzet van 12,7 miljoen pond (15,2 miljoen euro).

 

Het Nederlandse Wessanen is al het moederbedrijf van verschillende biologische en gezonde merken, zoals Bjorg, Bonneterre, Alter Eco en Zonnatura. In mei nam het ook nog de Franse producent van bio-koffie IneoBio over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top