Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over | RetailDetail

Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen heeft het Britse glutenvrije merk Mrs Crimble’s overgenomen. De nieuwe prooi is al meer dan 30 jaar te vinden op de Britse markt en is er één van de toonaangevende merken.

Sterke basis in Verenigd Koninkrijk

“De overname van Mrs Crimble’s is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie. Het merk heeft veel kennis in glutenvrije en ‘sweet-in-between’ producten en het heeft een sterke basis in het Verenigd Koninkrijk. Deze aankoop zal onze positie op de Britse markt verder versterken en het geeft ons toegang tot een strategisch groeisegment”, zegt Wessanen-CEO Christophe Barnouin. Mrs Crimble’s haalde in 2015 een netto-omzet van 12,7 miljoen pond (15,2 miljoen euro).

 

Het Nederlandse Wessanen is al het moederbedrijf van verschillende biologische en gezonde merken, zoals Bjorg, Bonneterre, Alter Eco en Zonnatura. In mei nam het ook nog de Franse producent van bio-koffie IneoBio over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Back to top