Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen heeft het Britse glutenvrije merk Mrs Crimble’s overgenomen. De nieuwe prooi is al meer dan 30 jaar te vinden op de Britse markt en is er één van de toonaangevende merken.

Sterke basis in Verenigd Koninkrijk

“De overname van Mrs Crimble’s is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie. Het merk heeft veel kennis in glutenvrije en ‘sweet-in-between’ producten en het heeft een sterke basis in het Verenigd Koninkrijk. Deze aankoop zal onze positie op de Britse markt verder versterken en het geeft ons toegang tot een strategisch groeisegment”, zegt Wessanen-CEO Christophe Barnouin. Mrs Crimble’s haalde in 2015 een netto-omzet van 12,7 miljoen pond (15,2 miljoen euro).

 

Het Nederlandse Wessanen is al het moederbedrijf van verschillende biologische en gezonde merken, zoals Bjorg, Bonneterre, Alter Eco en Zonnatura. In mei nam het ook nog de Franse producent van bio-koffie IneoBio over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top