Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over | RetailDetail

Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen neemt glutenvrij merk Mrs Crimble’s over

Wessanen heeft het Britse glutenvrije merk Mrs Crimble’s overgenomen. De nieuwe prooi is al meer dan 30 jaar te vinden op de Britse markt en is er één van de toonaangevende merken.

Sterke basis in Verenigd Koninkrijk

“De overname van Mrs Crimble’s is een volgende stap in de uitvoering van onze strategie. Het merk heeft veel kennis in glutenvrije en ‘sweet-in-between’ producten en het heeft een sterke basis in het Verenigd Koninkrijk. Deze aankoop zal onze positie op de Britse markt verder versterken en het geeft ons toegang tot een strategisch groeisegment”, zegt Wessanen-CEO Christophe Barnouin. Mrs Crimble’s haalde in 2015 een netto-omzet van 12,7 miljoen pond (15,2 miljoen euro).

 

Het Nederlandse Wessanen is al het moederbedrijf van verschillende biologische en gezonde merken, zoals Bjorg, Bonneterre, Alter Eco en Zonnatura. In mei nam het ook nog de Franse producent van bio-koffie IneoBio over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.