Wessanen ziet kwartaalomzet met kwart groeien

Wessanen ziet kwartaalomzet met kwart groeien

De omzet van voedingsproducent Wessanen is in het vierde kwartaal van 2015 met meer dan 25 procent gegroeid. Over het volledige jaar kende het bedrijf een groei van maar liefst 21,6 procent.

 

Verdere expansie

De totale omzet van Wessanen strandde in 2015 op 523 miljoen euro, een groei van meer dan een vijfde ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst groeide bijgevolg met bijna 18 procent naar 37,3 miljoen euro. Ook de autonome groei, zonder overnames, ging er met 9,4 procent op vooruit.

 

“2015 was een goed jaar voor ons. 250 jaar na de start van het bedrijf zijn we er in geslaagd om sneller te groeien dan een sterk groeiende markt met de meeste van onze merken en konden we een autonome groei van 9,4 procent tonen”, zegt Christophe Barnouin, CEO van Wessanen.

 

Een groot deel van de groei van Wessanen was te danken aan de overname van andere merken, zoals recentelijk nog het Nederlandse theemerk Piramide. Ook de komende jaren wil Wessanen verder inzetten op overnames van producten die aansluiten bij het huidige aanbod van vooral biologische producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top