Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever en Nestlé investeren in blockchaintechnologie

22/08/2017

Voedingsbedrijf Unilever en Nestlé gaan met de hulp van het Amerikaanse IBM blockchaintechnologie integreren in hun werking. Zo willen ze de supply chain nog beter in kaart kunnen brengen.

Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’

22/08/2017

Delhaize heeft sinds gisteren enkele nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, die kunnen worden beschreven als ‘raw food’. Het gaat daarbij over enkele cakes die worden bereid met onbewerkte voedingsmiddelen.

Carrefour Market opent morgen in Berendrecht

22/08/2017

Op 23 augustus opent in Berendrecht een nieuwe vestiging van Carrefour Market. Die neemt zijn intrek in de voormalige AD Delhaize, die moest worden afgestoten in het kader van de fusie tussen Ahold en Delhaize.

Overname van Danone door Kraft Heinz op komst?

22/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog heeft laten vallen op Danone, na het gefaalde overnamebod op Unilever. Een deal tussen beide partijen is echter nog ver weg, menen analisten.

Duitse Rewe wil Luxemburg veroveren

22/08/2017

De Duitse supermarktketen Rewe heeft zijn blik gericht op het Groothertogdom Luxemburg. Eerder dit jaar opende het er al een winkel in Echternach en daar zullen er snel nog enkele bij komen. Dat is onder andere slecht nieuws voor Ahold Delhaize.

Aldi verkoopt in Duitsland nu ook games

21/08/2017

Aldi (Nord én Süd samen) gaan in Duitsland online videogames verkopen. De verkoop gaat morgen van start. Die dag werd niet toevallig gekozen, want op 22 augustus start in Keulen ook Gamescom, de grootste gamebeurs van Europa.

Back to top