Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top