Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt | RetailDetail

Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.