Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt | RetailDetail

Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Westvleteren 12 voor één keer te koop in Colruyt

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Voor het eerst in zijn geschiedenis zal het mythische trappistenbier Westvleteren tot ver buiten de abdijmuren verkocht worden. Om de heropbouw van de abdij te financieren zien de broeders van de Sint-Sixtusabdij zich genoodzaakt voor het eerst toe te geven aan de moderne verkoopkanalen: vanaf 3 november zal hun bier tijdelijk te vinden zijn in alle Belgische Colruytwinkels.

93.000 bouwsteenboxen

Een tiental jaar geleden verzakte een deel van de abdij, en in 2008 reeds begonnen de renovatiewerken naar een ontwerp van bOb Van Reeth. Door de minimale normale productie van de wereldberoemde bieren kwam er niet genoeg geld binnen om de werken te kunnen financieren, dus gooien de broeders het nu over een andere boeg. 93.000 "bouwsteenboxen" zullen voor 25 euro worden via de winkels van Colruyt aan de belangstellenden die een bonnetje uit De Standaard, Le Vif of Knack meebrengen. De boxen worden verdeeld over de supermarkten volgens hun normale trappistenverkoop.

 

De bouwsteenboxen zullen bestaan uit zes flesjes Westvleteren XII (flesjes Westvleteren 12 met een speciale goudopdruk) en twee degustatieglazen. Om aan de vraag te kunnen voldoen hebben de broeders al een jaar lang elke maand een extra brouwbeurt voorzien van wat algemeen bekend staat als het beste bier ter wereld. Voor wie op 3 november geen box kan bemachtigen - en er veel moeite voor wil doen - is er nog een tweede kans: volgend jaar komt een soortgelijke actie, officieel "Ad aedificandam abbatiam adiuvi" ("Ik hielp mee bij de bouw van de abdij") geheten, uit in het buitenland. 

 

Het is de allereerste keer dat de doorgaans zo teruggetrokken broeders beroep doen op marketingtechnieken om hun bier aan de man te brengen. Als alles goed gaat, zullen ze in de loop van volgend jaar de gerenoveerde gedeelten kunnen betrekken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top