Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365” | RetailDetail

Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market, gespecialiseerd in biologische en natuurlijke voeding, heeft zopas de langverwachte eerste vestiging geopend van “365”, een compacter en goedkoper winkelconcept.

 

Lagere prijzen

Het eerste filiaal van de nieuwe winkelformule “365 by Whole Foods Market” bevindt zich in Silver Lake (Los Angeles) en is ongeveer 2.700 m² groot, wat gevoelig kleiner is dan de gemiddelde oppervlakte van goed 4.000 m² voor een klassieke Whole Foods Market.


365, genoemd naar het huismerk van de retailer, wil een antwoord zijn op de succesvolle lageprijzenformule Trader Joe’s, eigendom van Aldi Nord. Het luxueuzere Whole Foods Market kampt in de Verenigde Staten namelijk met een duur prijsimago en zag z’n aandelenkoers vorig jaar kelderen. 

 

Voor millennials

365 by Whole Foods Market mikt met zijn strakke look, digitale etiketten en primaire kleuren op hippe millennials die op zoek zijn naar biologische verswaren en betaalbare convenienceproducten zonder additieven. Er is gratis WiFi, er zijn self-checkouts met Apple Pay en klanten kunnen hun boodschappen aan huis laten leveren door Instacart. Ook leuk zijn een theekiosk waar shoppers hun eigen blend kunnen samenstellen, of een bar met artisanale koffie en craft beer.


Dit najaar moeten nog twee vestigingen van 365 by Whole Foods Market de deuren openen. Volgend jaar staan er een tiental openingen op het programma. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.