Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

Whole Foods Market opent goedkoper broertje “365”

De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market, gespecialiseerd in biologische en natuurlijke voeding, heeft zopas de langverwachte eerste vestiging geopend van “365”, een compacter en goedkoper winkelconcept.

 

Lagere prijzen

Het eerste filiaal van de nieuwe winkelformule “365 by Whole Foods Market” bevindt zich in Silver Lake (Los Angeles) en is ongeveer 2.700 m² groot, wat gevoelig kleiner is dan de gemiddelde oppervlakte van goed 4.000 m² voor een klassieke Whole Foods Market.


365, genoemd naar het huismerk van de retailer, wil een antwoord zijn op de succesvolle lageprijzenformule Trader Joe’s, eigendom van Aldi Nord. Het luxueuzere Whole Foods Market kampt in de Verenigde Staten namelijk met een duur prijsimago en zag z’n aandelenkoers vorig jaar kelderen. 

 

Voor millennials

365 by Whole Foods Market mikt met zijn strakke look, digitale etiketten en primaire kleuren op hippe millennials die op zoek zijn naar biologische verswaren en betaalbare convenienceproducten zonder additieven. Er is gratis WiFi, er zijn self-checkouts met Apple Pay en klanten kunnen hun boodschappen aan huis laten leveren door Instacart. Ook leuk zijn een theekiosk waar shoppers hun eigen blend kunnen samenstellen, of een bar met artisanale koffie en craft beer.


Dit najaar moeten nog twee vestigingen van 365 by Whole Foods Market de deuren openen. Volgend jaar staan er een tiental openingen op het programma. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top