Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media? | RetailDetail

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Zopas overschreed Lidl Belgium de kaap van 2.000 volgers op Twitter. Hoe zit dat met de andere supermarktketens op sociale media? RetailDetail telt het even na.

 

Delhaize is Twitterkampioen

Met ruim 2.000 volgers is Lidl niet de Belgische twitterkampioen. Die eer gaat naar Delhaize. De retailer heeft momenteel 3.221 volgers op z’n @DelhaizeNL account en 2.327 op z’n @DelhaizeFR account. De tweetalige @Colruyt account heeft 3.824 volgers, @carrefour_bnews (van de communicatieafdeling van Carrefour Belgium) telt er 1.108. Andere supermarktketens halen de 1.000 volgers niet. 

 

Lidl en Carrefour leiden op Facebook

Uiteraard is Twitter niet hét onlinekanaal om het grote publiek te bereiken. Dat is Facebook. Hier staat de pagina van Lidl bovenaan de rangschikking, met 318.182 vind-ik-leuks. 


Maar dat komt doordat Carrefour Belgium een aparte Facebookpagina heeft per enseigne en per taal: Carrefour Hyper (165.314 vind-ik-leuks voor de twee talen samen), Carrefour market (99.268) en Carrefour express (24.641). Als je daar ook nog eens de volgers bij telt van de Leve Voetbal pagina's, kom je op 349.983 volgers in totaal voor de hele groep.

 

Delhaize volgt op ruime afstand met 146.163 likes. Colruyt houdt het bescheiden met 22.440 vind-ik-leuks, maar daar mag je nog wel 14.831 likes bijtellen voor Colruyt Lekker Koken / En Cuisine. Albert Heijn België heeft al 70.428 vind-ik-leuks, Makro 15.534.

 

YouTube en Pinterest

En andere sociale media? Op YouTube is het kookkanaal van Colruyt het populairst met 3.903 abonnees voor Colruyt En Cuisine en 1.129 voor Colruyt Lekker Koken. Het kanaal van Delhaize heeft 1.673 abonnees, Lidl heeft er 278.


Tot slot vonden we ook twee supermarktketens terug op Pinterest: Delhaize (1100 volgers) en Spar Colruyt (135 volgers). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top