Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media? | RetailDetail

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Wie zijn de actiefste supermarkten op sociale media?

Zopas overschreed Lidl Belgium de kaap van 2.000 volgers op Twitter. Hoe zit dat met de andere supermarktketens op sociale media? RetailDetail telt het even na.

 

Delhaize is Twitterkampioen

Met ruim 2.000 volgers is Lidl niet de Belgische twitterkampioen. Die eer gaat naar Delhaize. De retailer heeft momenteel 3.221 volgers op z’n @DelhaizeNL account en 2.327 op z’n @DelhaizeFR account. De tweetalige @Colruyt account heeft 3.824 volgers, @carrefour_bnews (van de communicatieafdeling van Carrefour Belgium) telt er 1.108. Andere supermarktketens halen de 1.000 volgers niet. 

 

Lidl en Carrefour leiden op Facebook

Uiteraard is Twitter niet hét onlinekanaal om het grote publiek te bereiken. Dat is Facebook. Hier staat de pagina van Lidl bovenaan de rangschikking, met 318.182 vind-ik-leuks. 


Maar dat komt doordat Carrefour Belgium een aparte Facebookpagina heeft per enseigne en per taal: Carrefour Hyper (165.314 vind-ik-leuks voor de twee talen samen), Carrefour market (99.268) en Carrefour express (24.641). Als je daar ook nog eens de volgers bij telt van de Leve Voetbal pagina's, kom je op 349.983 volgers in totaal voor de hele groep.

 

Delhaize volgt op ruime afstand met 146.163 likes. Colruyt houdt het bescheiden met 22.440 vind-ik-leuks, maar daar mag je nog wel 14.831 likes bijtellen voor Colruyt Lekker Koken / En Cuisine. Albert Heijn België heeft al 70.428 vind-ik-leuks, Makro 15.534.

 

YouTube en Pinterest

En andere sociale media? Op YouTube is het kookkanaal van Colruyt het populairst met 3.903 abonnees voor Colruyt En Cuisine en 1.129 voor Colruyt Lekker Koken. Het kanaal van Delhaize heeft 1.673 abonnees, Lidl heeft er 278.


Tot slot vonden we ook twee supermarktketens terug op Pinterest: Delhaize (1100 volgers) en Spar Colruyt (135 volgers). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.