Willem & Drees en Beebox fusioneren

Willem & Drees en Beebox fusioneren

Leverancier Willem & Drees en maaltijdboxenbedrijf Beebox hebben besloten om een fusie aan te gaan. De bedoeling is om dankzij een grotere schaal te kunnen profiteren van voordelen bij de leveranciers.

 

Schaalvergroting

Ook willen beide bedrijven dankzij de fusie werken aan schaalvergroting. De fusie vindt vooral achter de schermen plaats, want beide merken zullen onder hun eigen naam door het leven blijven gaan.

 

Het nieuwe bedrijf zal vanuit de regio Utrecht functioneren, waar zowel Willem & Drees en Beebox momenteel al gevestigd zijn. Dat schrijft Twinkle. Het bedrijf zal geleid worden door Willem Treep en Drees Peter van den Bosch van Willem & Drees en Walter Halberstadt van Beebox.

 

Samen willen ze een eerlijke voedselketen creëren met korte lijnen tussen producent en consument. “De schaalsprong maakt snellere groei en daarmee snellere verandering van de voedselketen mogelijk. Zo wordt gezond, biologisch en lekker eten beter toegankelijk”, klinkt het uit de mond van de nieuwe partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top