Winsten McDonald’s dalen

Winsten McDonald’s dalen

De winst van McDonald's is in het eerste kwartaal van 2014 met vijf procent gedaald. Dat was vooral te wijten aan slechte resultaten op de Amerikaanse thuismarkt. De omzet steeg dan weer wel lichtjes.

Europa doet het goed

In het eerste kwartaal haalde McDonald's een omzet van 6,7 miljard dollar (4,9 miljard euro), een stijging van één procent ten opzichte van een jaar eerder en ongeveer in lijn met wat de analisten hadden verwacht. De nettowinst viel wel met vijf procent terug naar 1,2 miljard dollar (870 miljoen euro).

 

De mindere cijfers zijn te wijten aan slechte omzetten in de Verenigde Staten, waar de vergelijkbare omzet met 1,7 procent daalde. In Europa deed de fastfoodketen het beter met een vergelijkbare omzetgroei van 1,4 procent in Europa, vooral dankzij Groot-Brittannië, Frankrijk en Rusland. In de rest van de wereld steeg de vergelijkbare omzet met 1 procent.

 

Om de cijfers op te krikken is McDonald's van plan om een grote marketingcampagne op te zetten om meer nadruk te leggen op het ontbijtmenu van de keten en op basisitems als de Big Mac. Die basisproducten zijn immers goed voor 40 procent van de omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top