Winsten McDonald’s dalen

Winsten McDonald’s dalen

De winst van McDonald's is in het eerste kwartaal van 2014 met vijf procent gedaald. Dat was vooral te wijten aan slechte resultaten op de Amerikaanse thuismarkt. De omzet steeg dan weer wel lichtjes.

Europa doet het goed

In het eerste kwartaal haalde McDonald's een omzet van 6,7 miljard dollar (4,9 miljard euro), een stijging van één procent ten opzichte van een jaar eerder en ongeveer in lijn met wat de analisten hadden verwacht. De nettowinst viel wel met vijf procent terug naar 1,2 miljard dollar (870 miljoen euro).

 

De mindere cijfers zijn te wijten aan slechte omzetten in de Verenigde Staten, waar de vergelijkbare omzet met 1,7 procent daalde. In Europa deed de fastfoodketen het beter met een vergelijkbare omzetgroei van 1,4 procent in Europa, vooral dankzij Groot-Brittannië, Frankrijk en Rusland. In de rest van de wereld steeg de vergelijkbare omzet met 1 procent.

 

Om de cijfers op te krikken is McDonald's van plan om een grote marketingcampagne op te zetten om meer nadruk te leggen op het ontbijtmenu van de keten en op basisitems als de Big Mac. Die basisproducten zijn immers goed voor 40 procent van de omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top