Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

De omzet van het Amerikaanse fastfoodbedrijf McDonald’s is in het tweede kwartaal gedaald, voornamelijk omwille van de sterke positie van de dollar. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een omzetstijging.

All Day Breakfast

De totale omzet van McDonald’s daalde in het tweede kwartaal van 6,5 miljard dollar (5,9 miljard euro) naar 6,3 miljard dollar (5,7 miljard euro). Dat is een daling van 4%, al was er bij constante wisselkoersen sprake van een daling van slechts 1%.

 

Op vergelijkbare basis ging de omzet dan weer met 3,1% de hoogte in, toch ook flink minder dan in het eerste kwartaal, toen de vergelijkbare omzet met meer dan 6% steeg. In de Verenigde Staten viel de vergelijkbare omzetstijging dan weer terug van 5% naar 1,8%. Vooral het succes van het ‘All Day Breakfast’ zorgde er voor dat de vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten nog positief uitpakte.

 

De nettowinst van McDonald’s daalde ten opzichte van een jaar geleden in het tweede kwartaal met 9% naar 1,1 miljard dollar (1 miljard euro). Toch was CEO Steve Easterbrook positief: “Onze prestaties in het tweede kwartaal, waarin we voor de vierde keer op rij een groei op vergelijkbare basis kennen in alle segmenten van het bedrijf, tonen duidelijk dat de klant goed reageert op de stappen die we ondernemen om een menu te leveren dat ze willen bij McDonald’s.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: De millennial onder de mosselen

26/05/2017

Zelfs een zonnige brugdag houdt RetailDetail Food niet tegen om u een onversneden resumé aan te bieden van het FMCG-nieuws van de afgelopen week. Savoureer deze Filet Pur gerust op een terrasje bij een frisse cocktail of mocktail.  

Veel interesse in Abercombie & Fitch, dat fors verlies maakt

26/05/2017

Modebedrijf Abercombie & Fitch heeft ook in het eerste kwartaal van 2017 opnieuw fors verlies geleden. Ondertussen laat de directie van het bedrijf verstaan dat er heel wat interesse is van andere partijen rond een mogelijke overname.

"Harddiscount is sterke groeier op de biomarkt"

26/05/2017

Naar jaarlijkse gewoonte organiseren de sectororganisaties van de biologische landbouw begin juni een BioWeek. Doel is uiteraard bio onder de aandacht te brengen en te promoten. We spraken met Marijke Van Ranst van BioForum.

Weinig enthousiasme voor nieuwe boekwinkel Amazon in New York

26/05/2017

Online retailer Amazon heeft zijn eerste boekwinkel in New York geopend, maar de reacties op de opening van de nieuwe fysieke winkel zijn niet enkel positief. Het uitzicht zou immers te veel lijken op dat van een traditionele boekwinkel.

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

24/05/2017

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

Biologische supermarkt Sequoia bouwt aan duurzame groei

24/05/2017

Bio-pionier Sequoia werkt geduldig aan verdere expansie: één bijkomende winkel per jaar is de ambitie. De teller staat voorlopig op zes. Ook opent de retailer binnenkort een nieuwe food-webshop. 

Back to top