Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

De omzet van het Amerikaanse fastfoodbedrijf McDonald’s is in het tweede kwartaal gedaald, voornamelijk omwille van de sterke positie van de dollar. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een omzetstijging.

All Day Breakfast

De totale omzet van McDonald’s daalde in het tweede kwartaal van 6,5 miljard dollar (5,9 miljard euro) naar 6,3 miljard dollar (5,7 miljard euro). Dat is een daling van 4%, al was er bij constante wisselkoersen sprake van een daling van slechts 1%.

 

Op vergelijkbare basis ging de omzet dan weer met 3,1% de hoogte in, toch ook flink minder dan in het eerste kwartaal, toen de vergelijkbare omzet met meer dan 6% steeg. In de Verenigde Staten viel de vergelijkbare omzetstijging dan weer terug van 5% naar 1,8%. Vooral het succes van het ‘All Day Breakfast’ zorgde er voor dat de vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten nog positief uitpakte.

 

De nettowinst van McDonald’s daalde ten opzichte van een jaar geleden in het tweede kwartaal met 9% naar 1,1 miljard dollar (1 miljard euro). Toch was CEO Steve Easterbrook positief: “Onze prestaties in het tweede kwartaal, waarin we voor de vierde keer op rij een groei op vergelijkbare basis kennen in alle segmenten van het bedrijf, tonen duidelijk dat de klant goed reageert op de stappen die we ondernemen om een menu te leveren dat ze willen bij McDonald’s.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hogere kosten drukken winst Coca-Cola

25/04/2017

The Coca-Cola Company heeft in het eerste kwartaal van 2017 minder winst gemaakt dan een jaar eerder, maar ook de omzet van de frisdrankproducent ging er opnieuw op achteruit. Dat is ondertussen al voor het achtste kwartaal op rij.

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

Albert Heijn Boortmeerbeek heeft nieuwe eigenaars

24/04/2017

De medewerkers van de Albert Heijn in Boortmeerbeek weten eindelijk dat vanaf 1 juni een nieuwe uitbater de winkel overneemt. Voorlopig is wel nog niet duidelijk welke keten er aan de slag gaat.

Ikea denkt aan losstaande restaurants

24/04/2017

Het steeds groeiende succes van de restaurants in de woonwinkels van Ikea heeft het idee voor losstaande restaurants doen groeien binnen de Zweedse groep. Ikea Food is dan ook één van de snelst groeiende segmenten binnen de groep.

Filet Pur: Het is maar een suggestie, Jef

21/04/2017

Sommige retailers hebben te veel geld, maar kunnen nog wat marketingideeën gebruiken. Azië heeft een alcoholprobleem en u moet echt meer groenten eten. Dat is slechts een greep uit alweer een vrolijk overzicht van de FMCG-week door RetailDetail Food.

Danone kampt met dalende volumes

21/04/2017

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

Back to top