Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

De omzet van het Amerikaanse fastfoodbedrijf McDonald’s is in het tweede kwartaal gedaald, voornamelijk omwille van de sterke positie van de dollar. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een omzetstijging.

All Day Breakfast

De totale omzet van McDonald’s daalde in het tweede kwartaal van 6,5 miljard dollar (5,9 miljard euro) naar 6,3 miljard dollar (5,7 miljard euro). Dat is een daling van 4%, al was er bij constante wisselkoersen sprake van een daling van slechts 1%.

 

Op vergelijkbare basis ging de omzet dan weer met 3,1% de hoogte in, toch ook flink minder dan in het eerste kwartaal, toen de vergelijkbare omzet met meer dan 6% steeg. In de Verenigde Staten viel de vergelijkbare omzetstijging dan weer terug van 5% naar 1,8%. Vooral het succes van het ‘All Day Breakfast’ zorgde er voor dat de vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten nog positief uitpakte.

 

De nettowinst van McDonald’s daalde ten opzichte van een jaar geleden in het tweede kwartaal met 9% naar 1,1 miljard dollar (1 miljard euro). Toch was CEO Steve Easterbrook positief: “Onze prestaties in het tweede kwartaal, waarin we voor de vierde keer op rij een groei op vergelijkbare basis kennen in alle segmenten van het bedrijf, tonen duidelijk dat de klant goed reageert op de stappen die we ondernemen om een menu te leveren dat ze willen bij McDonald’s.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top