Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

Wisselkoersen drukken omzet McDonald’s

De omzet van het Amerikaanse fastfoodbedrijf McDonald’s is in het tweede kwartaal gedaald, voornamelijk omwille van de sterke positie van de dollar. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een omzetstijging.

All Day Breakfast

De totale omzet van McDonald’s daalde in het tweede kwartaal van 6,5 miljard dollar (5,9 miljard euro) naar 6,3 miljard dollar (5,7 miljard euro). Dat is een daling van 4%, al was er bij constante wisselkoersen sprake van een daling van slechts 1%.

 

Op vergelijkbare basis ging de omzet dan weer met 3,1% de hoogte in, toch ook flink minder dan in het eerste kwartaal, toen de vergelijkbare omzet met meer dan 6% steeg. In de Verenigde Staten viel de vergelijkbare omzetstijging dan weer terug van 5% naar 1,8%. Vooral het succes van het ‘All Day Breakfast’ zorgde er voor dat de vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten nog positief uitpakte.

 

De nettowinst van McDonald’s daalde ten opzichte van een jaar geleden in het tweede kwartaal met 9% naar 1,1 miljard dollar (1 miljard euro). Toch was CEO Steve Easterbrook positief: “Onze prestaties in het tweede kwartaal, waarin we voor de vierde keer op rij een groei op vergelijkbare basis kennen in alle segmenten van het bedrijf, tonen duidelijk dat de klant goed reageert op de stappen die we ondernemen om een menu te leveren dat ze willen bij McDonald’s.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour stopt met verkoop van pangasius

23/01/2017

Omwille van ecologische redenen heeft supermarktbedrijf Carrefour besloten om geen pangasius meer te verkopen. Die maatregel geldt zowel voor verse als diepvriesvis, en zowel voor het huismerk en als voor A-merken.

Sligro neemt Belgische groothandel ISPC over

23/01/2017

De Nederlandse Sligro Food Group neemt de Belgische groothandel ISPC over en krijgt zo drie groothandels in Gent, Luik en Brussel in handen. In 2016 haalde ISPC een omzet van 86 miljoen euro.

Nu ook virtuele Dash-knoppen op Amazon

20/01/2017

Amazon heeft Amazon Dash, de gadgets waarmee klanten met één druk op de knop een bepaald product kunnen bestellen, nu ook in virtuele vorm naar zijn website gebracht. Amazon doet voorstellen, maar klanten kunnen ook zelf versies toevoegen.

Filet Pur: Rode cijfers, zwarte sneeuw

20/01/2017

Voor Carrefour en Ahold Delhaize was het ‘money time’ afgelopen week, terwijl ze bij Cora quasi platzak lijken. En hoe geraken we nu aan onze aanbevolen portie groentjes? Het weekoverzicht van RetailDetail Food brengt raad. 

Evenwichtig shoppen bij Spar Natural

20/01/2017

Op de Canarische eilanden opende Spar recent een eerste buurtwinkel volgens een volledig nieuw concept: bij Spar Natural draait namelijk alles om gezondheid en ecologie.  

Helft meer online omzet bij Beter Bed

20/01/2017

In het vierde kwartaal is de netto-omzet bij Beter Bed Holding met 8,6% gestegen naar 11,8 miljoen euro. Dat is te danken aan een stijging van het aantal winkels, maar ook de online verkoop deed een fikse duit in het zakje.

Back to top