ZTRDG lanceert online winkel voor kleine producenten

ZTRDG lanceert online winkel voor kleine producenten

Sinds gisteren levert online winkel ZTRDG in heel Nederland, na een geslaagde proefperiode in Amsterdam en Amstelveen. ZTRDG is een webshop voor kleine producenten, waar voornamelijk dagverse producten worden verkocht.

Logistieke uitdaging

Op de webwinkel kunnen consumenten ongeveer 450 dagverse producten vinden van zeventig producenten, zoals boeren, tuinders, kwekers, bakkers, vissers, imkers, kaasmakers en slagers. Volgens de initiatiefnemers was de logistieke invulling achter het project de zwaarste uitdaging. “Dit lijkt in supermarkt-begrippen de normaalste zaak van de wereld, maar is met producten die direct van het land komen een enorm logistieke uitdaging. De tassen worden dan ook dagelijks met de hand ingepakt en vervoerd door een select gezelschap van lokale logistieke partners”, zegt één van hen aan EVMI.

 

Om klanten op weg te helpen, worden bij de producten ook verschillende recepten meegegeven en er wordt ook voldoende aandacht gegeven aan de producenten zelf. ZTRDG begon zeven jaar geleden trouwens als een online magazine over eten en koken met het seizoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top