ZTRDG lanceert online winkel voor kleine producenten

ZTRDG lanceert online winkel voor kleine producenten

Sinds gisteren levert online winkel ZTRDG in heel Nederland, na een geslaagde proefperiode in Amsterdam en Amstelveen. ZTRDG is een webshop voor kleine producenten, waar voornamelijk dagverse producten worden verkocht.

Logistieke uitdaging

Op de webwinkel kunnen consumenten ongeveer 450 dagverse producten vinden van zeventig producenten, zoals boeren, tuinders, kwekers, bakkers, vissers, imkers, kaasmakers en slagers. Volgens de initiatiefnemers was de logistieke invulling achter het project de zwaarste uitdaging. “Dit lijkt in supermarkt-begrippen de normaalste zaak van de wereld, maar is met producten die direct van het land komen een enorm logistieke uitdaging. De tassen worden dan ook dagelijks met de hand ingepakt en vervoerd door een select gezelschap van lokale logistieke partners”, zegt één van hen aan EVMI.

 

Om klanten op weg te helpen, worden bij de producten ook verschillende recepten meegegeven en er wordt ook voldoende aandacht gegeven aan de producenten zelf. ZTRDG begon zeven jaar geleden trouwens als een online magazine over eten en koken met het seizoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top