Zuid-Afrika heeft meer tijd nodig om fusie SABMiller en AB InBev te bekijken | RetailDetail

Zuid-Afrika heeft meer tijd nodig om fusie SABMiller en AB InBev te bekijken

Zuid-Afrika heeft meer tijd nodig om fusie SABMiller en AB InBev te bekijken

De Zuid-Afrikaanse mededingingsautoriteiten hebben besloten om hun onderzoek naar de fusie tussen SABMiller en AB InBev te verlengen. Normaal gezien moesten ze vandaag met een conclusie komen, maar die deadline wordt niet gehaald.

Afrikaans marktaandeel belangijk voor fusie

De mededingingsautoriteiten stellen nu dat ze meer tijd nodig hebben om met de betrokken partijen te praten, om oplossingen te vinden voor bepaalde problemen - zonder daarbij te zeggen wat die problemen zijn of hoe ze opgelost kunnen worden. De Zuid-Afrikaanse wet staat toe dat het onderzoek met telkens 14 dagen verlengd kan worden en één of twee verlengingen zijn niet ongewoon.

 

AB InBev aanvaardt de verlenging van het onderzoek, maar het bedrijf hoopt wel dat Zuid-Afrika er niet voor zorgt dat de afhandeling van de fusie vertraging oploopt. AB InBev en SABMiller hopen de deal in de tweede helft van dit jaar af te ronden.

 

Naast Zuid-Afrika zijn de twee bierbrouwers ook op zoek naar goedkeuring van de overeenkomst op alle andere markten, zoals Europa en de Verenigde Staten. Eén van de belangrijkste redenen achter de fusie was de mogelijkheid voor AB InBev om in één klap op grote schaal voet aan de grond te krijgen in Afrika. De Afrikaanse markt is immers één van de weinige regio’s waar de komende jaren nog sterke groei wordt verwacht. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.