Zwak eerste kwartaal voor General Mills

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Meer ijs verkocht, minder yoghurt

Het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2017-18 is voor General Mills een tegenvaller geworden. De Amerikaanse voedingsgigant zag de omzet een duik nemen met 3,5% naar 3,77 miljard dollar of zo’n 3,2 miljard euro. Op vergelijkbare basis loopt de omzetdaling zelfs op tot 4%.

 

Vooral in de regio Azië & Latijns-Amerika (-8%) en in de Noord-Amerikaanse retail (-5%) krijgt de groep klappen. Enkel in de zone Europa-Australië is er een autonome omzetgroei met 3% tot 492 miljoen dollar (of 415 miljoen euro). Dat is vooral te danken aan de groeiende populariteit van ijsmerk Häagen-Dazs ijs, want de verkoop van yoghurtmerk Yoplait vertoont een dip.

 

De operationele winst klokte 3,1% lager af op 625,8 miljoen dollar (525 miljoen euro), terwijl de nettowinst 1,1% daalde tot 404,7 miljoen dollar (net geen 340 miljoen euro).

 

Het voedingsconcern uit Minneapolis herhaalde zijn prognose voor het hele boekjaar, waarbij het management uitgaat van een daling van de autonome omzet met 1 tot 2% en een stijging van de operationele winst met hoogstens één procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel.