Bancontact fuseert met Payconiq België | RetailDetail

Bancontact fuseert met Payconiq België

Bancontact fuseert met Payconiq België
shutterstock

Payconiq België en Bancontact slaan de handen in elkaar en gaan in de toekomst samen innovaties ontwikkelen op vlak van elektronische betalingen. Daarnaast treden ook BNP Paribas Fortis en AXA toe als aandeelhouders.

Payconiq by Bancontact

Samen met Belfius, ING en KBC zijn er zo vijf banken die zich achter het nieuwe fusiebedrijf zetten. Dankzij de fusie wordt de technologie van Payconiq, dat een mobiele betaalapp aanbiedt, samengevoegd met de naambekendheid en expertise van Bancontact.

 

De fusie moet in het tweede kwartaal van 2018 afgerond worden, maar voorlopig zal er weinig veranderen voor gebruikers van Bancontact en Payconiq. Beide apps blijven ook naast elkaar bestaan en aan de bankkaarten en automaten van Bancontact verandert momenteel niets. In de toekomst komt er wel een eengemaakte app ‘Payconiq by Bancontact’.

 

De fusie van de twee bedrijven is het gevolg van de hoge vlucht die mobiele betalingen momenteel nemen. Steeds meer consumenten kiezen er immers voor om contactloos te betalen met hun smartphone, maar ze hebben daarbij ook de keuze uit verschillende apps, waardoor ze niet altijd weten welke nu de beste is. Door de handen in elkaar te slaan, hopen Payconiq en Bancontact de markt samen te veroveren.

 

Bij Unizo klinkt er alvast tevredenheid over de fusie van de twee bedrijven. “Het is goed om te zien dat er nu consolidaties aan de gang zijn, waarbij ontwikkelaars van elektronische betaalsystemen de krachten bundelen en hun systemen integreren in één gezamenlijke app, zoals in dit geval 'Payconiq by Bancontact'”, aldus Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van Unizo. De ondernemersvereniging hoopt dat de consolidatie ook zal bijdrage den tot het verder verlagen van de transactiekosten voor elektronische betalingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.