BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops | RetailDetail

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

Branchevereniging BeCommerce heeft een nieuw logo en een nieuw keurmerk voor B2B-webshops voorgesteld. Het is volgens de organisatie het eerste keurmerk in België voor business-to-business e-commercespelers.

 

Worldline krijgt eerste keurmerk

“Dankzij het nieuwe ‘trustmark’, een primeur in België, kunnen B2B-webshops zich onderscheiden en tonen dat ze als transparante en stabiele handelspartners meewerken aan de duurzame ontwikkeling van de sector“, legt algemeen directeur Sofie Geeroms uit. De eerste ontvanger van het keurmerk is betaalspecialist Worldline, dat sinds augustus 2017 ook een eigen B2B-webshop heeft. Om het keurmerk te mogen ontvangen, onderging de dienstverlener eerst een certificatieproces in verschillende stappen.

 

Webshops moeten eerst aan een lijst eisen voldoen, die onder andere inhoudt dat de algemene voorwaarden en het privacybeleid duidelijk zichtbaar moeten zijn en dat de webshop voldoende informatie over het bedrijf moet bevatten. Vervolgens voert externe veiligheidspartner Forus-P twee keer per jaar een veiligheidsscan uit op de websites.

 

B2B e-commerce groeit enorm

B2B e-commerce zit volgens BeCommerce in de lift: “België kende in 2017 een enorme groei wat betreft B2B e-commerce. In de toekomst zal online B2B-handel verder blijven groeien en een steeds belangrijkere rol gaan spelen binnen de e-commercesector”, aldus de vakorganisatie.

 

Tegelijkertijd maakt BeCommerce ook een nieuw logo wereldkundig: het keurmerk en het logo vallen voortaan samen en krijgen een nieuwe look. Het logo bestaat voortaan uit een duim – net zoals voorheen – in een blauwe cirkel. Binnen de blauwe cirkel duidt een halve cirkel in een andere kleur aan om welk keurmerk of wat voor stakeholder het gaat: groen, blauw, paars, rood en geel staan respectievelijk voor B2C-leden, B2B-leden, webshoppartners, businesspartners en sponsors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.