Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt
Colruyt Group

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

 

Ruimer assortiment

In die webwinkel konden ouders terecht met en voor babyspullen (autostoelen, bijvoorbeeld) die vaak prijzig in aankoop zijn, maar slechts beperkte tijd meegaan. Het concept sloeg aan: vorig jaar wisselden zowat drieduizend artikelen, of 80% van het aanbod in de webshop, van eigenaar.

 

Het succes van de formule, die een alternatief wil bieden voor de traditionele tweedehandswebsites, verklaart waarom Colruyt Group nu voor de dag komt met een herwerkt concept. Het nieuw ontwikkelde platform kreeg meteen ook een nieuwe naam: “Dat was nodig omdat het assortiment aanzienlijk uitbreidt,” vertelt NewStory-verantwoordelijke Laurens De Wolf. Op NewStory vinden ouders voortaan ook fietsen en driewielers, naast groter speelgoed voor baby's, peuters en kleuters en het bekende aanbod van wandelwagens, autostoelen en relaxen.

 

Service en betrouwbaarheid

Ook de twee inzamel- en afhaalpunten in Wilrijk en Lochristi, die Colruyt Group als service opende voor de gebruikers van Dreambaby Tweedehands, werden in een nieuw jasje gestoken. Ouders kunnen er voortaan een grotere diversiteit aan artikelen ter verkoop aanbieden of ophalen eens de koop gesloten is. De werkwijze blijft dezelfde: als het artikel beantwoordt aan de vereisten, biedt NewStory het twee maanden online te koop aan. Vindt het platform een koper voor het product, dan ontvangt de verkoper 75% van de verkoopprijs in de vorm van een Colruyt Group-aankoopcheque.

 

Met NewStory zet Colruyt een nieuwe stap op een markt die in volle expansie is: “Het platform werkt volgens een peer-to-peermodel dat kopers en verkopers samenbrengt en daarmee inspeelt op trends als hergebruik en de deeleconomie,” meent De Wolf. Wat het platform onderscheidt van andere tweedehands marktplaatsen? “Onder het motto 'Eersteklas Tweedehands' bieden we een snel en betrouwbaar alternatief,”aldus De Wolf: “We maken het hele proces ook een stuk gemakkelijker en zorgen voor service en vertrouwen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.