Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt
Colruyt Group

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

 

Ruimer assortiment

In die webwinkel konden ouders terecht met en voor babyspullen (autostoelen, bijvoorbeeld) die vaak prijzig in aankoop zijn, maar slechts beperkte tijd meegaan. Het concept sloeg aan: vorig jaar wisselden zowat drieduizend artikelen, of 80% van het aanbod in de webshop, van eigenaar.

 

Het succes van de formule, die een alternatief wil bieden voor de traditionele tweedehandswebsites, verklaart waarom Colruyt Group nu voor de dag komt met een herwerkt concept. Het nieuw ontwikkelde platform kreeg meteen ook een nieuwe naam: “Dat was nodig omdat het assortiment aanzienlijk uitbreidt,” vertelt NewStory-verantwoordelijke Laurens De Wolf. Op NewStory vinden ouders voortaan ook fietsen en driewielers, naast groter speelgoed voor baby's, peuters en kleuters en het bekende aanbod van wandelwagens, autostoelen en relaxen.

 

Service en betrouwbaarheid

Ook de twee inzamel- en afhaalpunten in Wilrijk en Lochristi, die Colruyt Group als service opende voor de gebruikers van Dreambaby Tweedehands, werden in een nieuw jasje gestoken. Ouders kunnen er voortaan een grotere diversiteit aan artikelen ter verkoop aanbieden of ophalen eens de koop gesloten is. De werkwijze blijft dezelfde: als het artikel beantwoordt aan de vereisten, biedt NewStory het twee maanden online te koop aan. Vindt het platform een koper voor het product, dan ontvangt de verkoper 75% van de verkoopprijs in de vorm van een Colruyt Group-aankoopcheque.

 

Met NewStory zet Colruyt een nieuwe stap op een markt die in volle expansie is: “Het platform werkt volgens een peer-to-peermodel dat kopers en verkopers samenbrengt en daarmee inspeelt op trends als hergebruik en de deeleconomie,” meent De Wolf. Wat het platform onderscheidt van andere tweedehands marktplaatsen? “Onder het motto 'Eersteklas Tweedehands' bieden we een snel en betrouwbaar alternatief,”aldus De Wolf: “We maken het hele proces ook een stuk gemakkelijker en zorgen voor service en vertrouwen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.