RetailDetail Congress ‘The Future of Shopping’ bracht inhoud en spektakel | RetailDetail

RetailDetail Congress ‘The Future of Shopping’ bracht inhoud en spektakel

RetailDetail Congress ‘The Future of Shopping’ bracht inhoud en spektakel
Foto’s Maarten De Bouw

Met wel zes CEO’s van toonaangevende retailers op het hoofdpodium pakte het RetailDetail Congress op 26 april uit met een bijzonder sterk programma. Dat werd duidelijk gesmaakt door het talrijk opgekomen publiek.

 

Indrukwekkende show

Het draait meer dan ooit om transparantie en vertrouwen in een samenleving die aan hoog tempo verandert, aldus een wijze Frans Colruyt, die voor verbinding pleitte. Luc Van Mol (ZEB) schetste een haarscherp beeld van de uitdagingen in de modesector: snelheid is een must en er is geen ruimte meer voor fouten. Voor vuurwerk zorgde Erwin Van Osta (Hubo) met een indrukwekkende 3D-projectie. “Hubo is de Colruyt van de doe-het-zelf,” aldus de CEO, en ook: “We gaan een verticale marktplaats lanceren, we willen Hubol.com worden, want dat is de toekomst.”

 

Drie vrouwelijke CEO’s, Anja Maes (FNG), Helen Willems (Di) en Carla Velghe (Hema), benadrukten in een panelgesprek het belang van de factor ‘people’ in retail. Jorg Snoeck, co-auteur van het Managementboek van het Jaar 2018 The Future of Shopping, ging in dialoog met Alexa en liet een online bestelling live per drone leveren op het podium. Kortom: het ging zowel om inhoud als om beleving tijdens dit kennis- en netwerkevent, dat uitliep tot in de late uurtjes. Lees hier ook wat moderator Gino Van Ossel onthield van het meer dan geslaagde congres dat ruim 600 professionele bezoekers bij elkaar bracht. Tot volgend jaar?

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.