‘Geheime’ meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Stores

‘Geheime’ meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Stores

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Alle medewerkers van de Apple Stores in heel Amerika moeten komende zondag, 22 mei, om 7 uur ‘s ochtends aanwezig zijn voor een belangrijke vergadering. Hoewel Apple wel vaker dit soort meetings plant, is het vroege tijdstip wel opvallend. Alleen al dat feit zorgt voor de nodige speculatie. Het tienjarig bestaan van Apples retailactiviteiten zouden er weleens voor iets kunnen tussen zitten, een jubileum dat Apple vast niet onopgemerkt voorbij zal laten gaan.

Geheimdoenerij

Op websites van Apple-volgelingen gonst het van de geruchten dat er meer aan de hand is. Zo zouden per Apple Store 10 tot 15 medewerkers de avond voor de meeting een nachtshift moeten draaien. Daarbij moeten ze hun mobiele telefoon uitzetten en zelfs in het kantoor achterlaten, waarvan de deur op slot gaat. De betrokkenen zouden zelfs een non disclosure agreement moeten tekenen waarbij ze beloven geen informatie te laten uitlekken. Andere sites menen dan weer te weten dat die nachtploeg zwarte gordijnen voor de ramen moet ophangen om vervolgens ‘onbekend’ materiaal te plaatsen in de shop. De leden van het team zouden ook een zip-folder ontvangen hebben met trainingsmateriaal. Die folder is naar het schijnt versleuteld met een paswoord dat ze pas zaterdagmiddag zullen ontvangen.

‘Verjaardagsfeestje’, ‘opleiding’ of ‘iets nieuw’?

Met de overigens volledig uitverkochte Apple Worldwide Developers Conference – van 6 tot 10 juni eerstkomende in San Francisco – in aantocht, zou het kunnen dat Apple zijn medewerkers wil klaarstomen voor de voorspelde updates aan MobileMe, iCloud. Andere hypothese is dat Apple iets speciaals in petto heeft voor zijn medewerkers naar aanleiding van de tiende verjaardag van de Apple Store-retailtak op 19 mei. Maar de meesten dromen nu al luidop van een nieuwe productlancering of minstens een innovatieve productvernieuwing.


Wat er ook van zij, Apple is er nog maar eens in geslaagd om op het wereldwijde web buzz te creëren rond zijn merk. En dat is intussen een échte specialiteit geworden van de groep uit Cupertino, Californië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top