“Amazon plant afhaallocaties voor boodschappen”

“Amazon plant afhaallocaties voor boodschappen”

Volgens Amerikaanse bronnen zou Amazon plannen hebben om in de Verenigde Staten afhaallocaties te openen voor online bestelde dagelijkse boodschappen. Tegelijk zet concurrent eBay zijn thuisleverdienst eBay Now stop.

Eerste test in Californië

Amazon is al langer bezig met het verkopen van dagelijkse boodschappen, maar tot nu toe werd daarbij vooral de focus gelegd op het aan huis leveren. Met dit nieuwe concept zouden klanten hun boodschappen dus zelf kunnen komen ophalen. Daarmee zet het een stap in de richting van de meer traditionele supermarkten, die al langer van dat systeem gebruik maken.

 

De eerste drive-in van Amazon zou zijn deuren openen in Sunnyvale in de staat Californië. Daar werkt een vastgoedontwikkelaar immers aan een dergelijk project, al is het voorlopig nog niet officieel dat Amazon het pand in gebruik gaat nemen, al zeggen bronnen dicht bij het bedrijf dat die kans wel groot is.

 

eBay stopt met eBay Now

Tegelijkertijd heeft eBay bekendgemaakt dat het gaat ophouden met eBay Now. Die dienst was beschikbaar in verschillende Amerikaanse steden en leverde online boodschappen van lokale winkeliers binnen enkele uren aan huis, maar wordt nu dus geschrapt - enkele maanden nadat eBay besloot om de mobiele applicatie voor de dienst stop te zetten. De e-tailer stelt nu op zoek te gaan naar mogelijkheden die meer relevant zijn voor alle gebruikers.

 

Naar alle waarschijnlijkheid kon eBay moeilijk om met de concurrentie van Amazon. Dat heeft de laatste tijd sterk geïnvesteerd in same-day delivery, dat het gratis aanbiedt aan abonnementhouders van Amazon Prime.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top