“Amazon plant afhaallocaties voor boodschappen” | RetailDetail

“Amazon plant afhaallocaties voor boodschappen”

“Amazon plant afhaallocaties voor boodschappen”

Volgens Amerikaanse bronnen zou Amazon plannen hebben om in de Verenigde Staten afhaallocaties te openen voor online bestelde dagelijkse boodschappen. Tegelijk zet concurrent eBay zijn thuisleverdienst eBay Now stop.

Eerste test in Californië

Amazon is al langer bezig met het verkopen van dagelijkse boodschappen, maar tot nu toe werd daarbij vooral de focus gelegd op het aan huis leveren. Met dit nieuwe concept zouden klanten hun boodschappen dus zelf kunnen komen ophalen. Daarmee zet het een stap in de richting van de meer traditionele supermarkten, die al langer van dat systeem gebruik maken.

 

De eerste drive-in van Amazon zou zijn deuren openen in Sunnyvale in de staat Californië. Daar werkt een vastgoedontwikkelaar immers aan een dergelijk project, al is het voorlopig nog niet officieel dat Amazon het pand in gebruik gaat nemen, al zeggen bronnen dicht bij het bedrijf dat die kans wel groot is.

 

eBay stopt met eBay Now

Tegelijkertijd heeft eBay bekendgemaakt dat het gaat ophouden met eBay Now. Die dienst was beschikbaar in verschillende Amerikaanse steden en leverde online boodschappen van lokale winkeliers binnen enkele uren aan huis, maar wordt nu dus geschrapt - enkele maanden nadat eBay besloot om de mobiele applicatie voor de dienst stop te zetten. De e-tailer stelt nu op zoek te gaan naar mogelijkheden die meer relevant zijn voor alle gebruikers.

 

Naar alle waarschijnlijkheid kon eBay moeilijk om met de concurrentie van Amazon. Dat heeft de laatste tijd sterk geïnvesteerd in same-day delivery, dat het gratis aanbiedt aan abonnementhouders van Amazon Prime.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top