“Amazon rekruteert gewezen M&S-topvrouw"

“Amazon rekruteert gewezen M&S-topvrouw"

Frances Russel, voormalig hoofd van de vrouwenkleding bij Marks & Spencer, gaat aan de slag bij Amazon. Er gaan al langer geruchten dat de Amerikaanse internetreus de modemarkt op wil met een eigen kledinglijn onder huismerk.

 

Modesector in het vizier

Volgens Sky News krijgt Frances Russell, die vorig jaar opstapte bij Marks & Spencer, bij Amazon een leidende rol bij de uitbouw van een eigen kledinglijn onder huismerk. Vooralsnog wil het bedrijf van Jeff Bezos het bericht bevestigen noch ontkennen.

 

Amazon verkoopt al sinds 2002 kledij van andere merken - inclusief van Marks & Spencer - en is in de Verenigde Staten stilaan uitgegroeid tot een van de grootste moderetailers. Nu al groeit het modesegment op Amazon sneller dan bij grote fysieke retailers als Walmart en Target. Volgens insiders mist Amazon echter nog een eigen modelabel om ook in dit segment de absolute nummer één te worden.

 

Dat Amazon wel degelijk op plannen broedt, mag blijken uit een jobadvertentie voor een software-ontwikkelaar met kennis van de modewereld: “Als je eraan denkt nieuwe kleding, schoenen, horloges of juwelen te kopen, denk je dan aan Amazon? Nog niet? Wel, dat is net wat we gaan veranderen.”

 

Frances Russell stond twee jaar lang aan het hoofd van de ‘womenswear business’ bij M&S, maar stapte op toen ze naast de functie van ‘executive director’ voor de hele textielafdeling pakte. Die titel ging naar Steve Rowe, intussen aangeduid als opvolger voor huidig CEO Marc Bolland (die het in de loop van dit jaar voor bekeken houdt bij de Britse retailer).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Filet Pur: “Allo Allo Jeff? It is I, Leclerc…”

06/10/2017

Moeten supermarkten in zee met hun grootste vijand? Worden Albert Heijn en Delhaize nu echt twee handen op één buik? Waarom produceren A-merken suikerbommen? Je leest het in het olijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Amazon opent pop-upbar in Tokio

06/10/2017

Amazon gaat in Tokio een pop-upbar openen in het Ginza district, om de dranken te promoten die ook te vinden zijn op de webshop. Het is de eerste keer dat Amazon een eigen bar gaat uitbaten.

Back to top