“Amazon rekruteert gewezen M&S-topvrouw"

“Amazon rekruteert gewezen M&S-topvrouw"

Frances Russel, voormalig hoofd van de vrouwenkleding bij Marks & Spencer, gaat aan de slag bij Amazon. Er gaan al langer geruchten dat de Amerikaanse internetreus de modemarkt op wil met een eigen kledinglijn onder huismerk.

 

Modesector in het vizier

Volgens Sky News krijgt Frances Russell, die vorig jaar opstapte bij Marks & Spencer, bij Amazon een leidende rol bij de uitbouw van een eigen kledinglijn onder huismerk. Vooralsnog wil het bedrijf van Jeff Bezos het bericht bevestigen noch ontkennen.

 

Amazon verkoopt al sinds 2002 kledij van andere merken - inclusief van Marks & Spencer - en is in de Verenigde Staten stilaan uitgegroeid tot een van de grootste moderetailers. Nu al groeit het modesegment op Amazon sneller dan bij grote fysieke retailers als Walmart en Target. Volgens insiders mist Amazon echter nog een eigen modelabel om ook in dit segment de absolute nummer één te worden.

 

Dat Amazon wel degelijk op plannen broedt, mag blijken uit een jobadvertentie voor een software-ontwikkelaar met kennis van de modewereld: “Als je eraan denkt nieuwe kleding, schoenen, horloges of juwelen te kopen, denk je dan aan Amazon? Nog niet? Wel, dat is net wat we gaan veranderen.”

 

Frances Russell stond twee jaar lang aan het hoofd van de ‘womenswear business’ bij M&S, maar stapte op toen ze naast de functie van ‘executive director’ voor de hele textielafdeling pakte. Die titel ging naar Steve Rowe, intussen aangeduid als opvolger voor huidig CEO Marc Bolland (die het in de loop van dit jaar voor bekeken houdt bij de Britse retailer).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Back to top