“Amazon rekruteert gewezen M&S-topvrouw" | RetailDetail

“Amazon rekruteert gewezen M&S-topvrouw"

“Amazon rekruteert gewezen M&S-topvrouw"

Frances Russel, voormalig hoofd van de vrouwenkleding bij Marks & Spencer, gaat aan de slag bij Amazon. Er gaan al langer geruchten dat de Amerikaanse internetreus de modemarkt op wil met een eigen kledinglijn onder huismerk.

 

Modesector in het vizier

Volgens Sky News krijgt Frances Russell, die vorig jaar opstapte bij Marks & Spencer, bij Amazon een leidende rol bij de uitbouw van een eigen kledinglijn onder huismerk. Vooralsnog wil het bedrijf van Jeff Bezos het bericht bevestigen noch ontkennen.

 

Amazon verkoopt al sinds 2002 kledij van andere merken - inclusief van Marks & Spencer - en is in de Verenigde Staten stilaan uitgegroeid tot een van de grootste moderetailers. Nu al groeit het modesegment op Amazon sneller dan bij grote fysieke retailers als Walmart en Target. Volgens insiders mist Amazon echter nog een eigen modelabel om ook in dit segment de absolute nummer één te worden.

 

Dat Amazon wel degelijk op plannen broedt, mag blijken uit een jobadvertentie voor een software-ontwikkelaar met kennis van de modewereld: “Als je eraan denkt nieuwe kleding, schoenen, horloges of juwelen te kopen, denk je dan aan Amazon? Nog niet? Wel, dat is net wat we gaan veranderen.”

 

Frances Russell stond twee jaar lang aan het hoofd van de ‘womenswear business’ bij M&S, maar stapte op toen ze naast de functie van ‘executive director’ voor de hele textielafdeling pakte. Die titel ging naar Steve Rowe, intussen aangeduid als opvolger voor huidig CEO Marc Bolland (die het in de loop van dit jaar voor bekeken houdt bij de Britse retailer).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Back to top