“Luxeretail online in 2019 goed voor bijna 38,5 miljard euro”

“Luxeretail online in 2019 goed voor bijna 38,5 miljard euro”

De wereldwijde luxeretail online zal in 2019 ongeveer 41,67 miljard dollar omzet genereren, zo verwacht marktonderzoeksbureau Technavio. Opvallend: het zijn vooral de multimerkensites die de dans leiden.

 

4 online department stores in top-5

Volgens Technavio was de wereldwijde luxeretail online in 2014 goed voor 21,43 miljard dollar, hetzij ruim 19,7 miljard euro. De e-commerce voor luxegoederen groeit echter met ruim 14% per jaar, waardoor het marktonderzoeksbureau de omzet in 2019 ziet afklokken op een slordige 38,5 miljard euro.

 

Opvallend: de online department stores ‑ webshops die meerdere merken verkopen ‑ leiden de dans. “Online department stores waren er sneller bij dan monobrands om nieuwe diensten aan te bieden zoals kosteloze levering en gratis retourzending, wat de online ervaring vereenvoudigde en het koopcomfort van de klanten verhoogde”, schrijft Vijay Sirathi van Technavio in zijn rapport “Global Luxury Etailing Market 2015-2019”. En de consument weet dat duidelijk te appreciëren.

 

Volgens Technavio steken vijf spelers, gerekend naar hun omzetbijdrage tot de totale online omzet op de luxeretailmarkt, momenteel met kop en schouders boven de rest uit. Nordstrom (met zijn gelijknamige webshop, zijn outlet Nordstrom Rack, flash sale site HauteLook en mannenmodedienst Trunk Club) heeft met 11,67% het grootste marktaandeel.

 

Neiman Marcus Group (Neiman Marcus, Bergdorf Goodman en Horchow) is tweede met 5,36% marktaandeel. Nummer drie is Saks Fifth Avenue, eigendom van het Canadese Hudson’s Bay, met een marktaandeel van 4,2%. Op vier komen we Ralph Lauren tegen, de enige monomerkverkoper in het lijstje. Net-A-Porter vervolledigt de top-5.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Back to top