“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren” | RetailDetail

“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

BBC World News heeft een onderzoek uitgevoerd bij de meer welgestelde consument en is tot de conclusie gekomen dat het gebruik van mobiele toestellen in die groep sneller dan gemiddeld stijgt.

Merk moet mobiel zijn

In de studie werden 6.000 respondenten uit Australië, Duitsland, Zweden, India, Hong Kong en de VS ondervraagd. Daarbij werden de gewoontes van consumenten die bij de hoogste 20 procent inkomens hoorden in hun land vergeleken met de rest van de bevolking.

 

BBC World News kwam daarbij tot de conclusie dat bij die groep het aantal gebruikers dat liever zijn nieuws leest op de smartphone of zijn tablet met respectievelijk 15 procent en 9 procent is gestegen ten opzichte van 2012. Het gebruik van de gewone pc is in diezelfde periode met 17 procent gezakt. 39 procent van de gebruikers gebruikt ook minstens één keer per uur het internet op zijn of haar smartphone.

 

De algemene conclusie was dat rijkere smartphonebezitters veel meer gebruikmaken van mobiele toestellen dan de gemiddelde bevolking. Zo gebruikt 51 procent van hen een mobiel toestel voor zaken, vergeleken met 40 procent bij de rest van de bevolking. Het aantal consumenten dat zijn locatie deelt, ligt bij hen ook 18 procent hoger.

 

Mobile advertising beter voor rijkere consument

Interessant voor retailers is dat een derde van hen vindt dat een merk 'mobiel' moet zijn om modern en dynamisch te zijn. Dat aantal is vijftien procent hoger dan bij de rest van de gebruikers.

 

Ook op vlak van mobile advertising stijgt de effectiviteit aanzienlijk bij welgestelde consumenten. Volgens het onderzoek is mobiel adverteren twee keer zo effectief als adverteren op de gewone pc, bij welgestelde consumenten zou mobiel adverteren zelfs vier keer zo effectief zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.