“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren” | RetailDetail

“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

BBC World News heeft een onderzoek uitgevoerd bij de meer welgestelde consument en is tot de conclusie gekomen dat het gebruik van mobiele toestellen in die groep sneller dan gemiddeld stijgt.

Merk moet mobiel zijn

In de studie werden 6.000 respondenten uit Australië, Duitsland, Zweden, India, Hong Kong en de VS ondervraagd. Daarbij werden de gewoontes van consumenten die bij de hoogste 20 procent inkomens hoorden in hun land vergeleken met de rest van de bevolking.

 

BBC World News kwam daarbij tot de conclusie dat bij die groep het aantal gebruikers dat liever zijn nieuws leest op de smartphone of zijn tablet met respectievelijk 15 procent en 9 procent is gestegen ten opzichte van 2012. Het gebruik van de gewone pc is in diezelfde periode met 17 procent gezakt. 39 procent van de gebruikers gebruikt ook minstens één keer per uur het internet op zijn of haar smartphone.

 

De algemene conclusie was dat rijkere smartphonebezitters veel meer gebruikmaken van mobiele toestellen dan de gemiddelde bevolking. Zo gebruikt 51 procent van hen een mobiel toestel voor zaken, vergeleken met 40 procent bij de rest van de bevolking. Het aantal consumenten dat zijn locatie deelt, ligt bij hen ook 18 procent hoger.

 

Mobile advertising beter voor rijkere consument

Interessant voor retailers is dat een derde van hen vindt dat een merk 'mobiel' moet zijn om modern en dynamisch te zijn. Dat aantal is vijftien procent hoger dan bij de rest van de gebruikers.

 

Ook op vlak van mobile advertising stijgt de effectiviteit aanzienlijk bij welgestelde consumenten. Volgens het onderzoek is mobiel adverteren twee keer zo effectief als adverteren op de gewone pc, bij welgestelde consumenten zou mobiel adverteren zelfs vier keer zo effectief zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top