“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

BBC World News heeft een onderzoek uitgevoerd bij de meer welgestelde consument en is tot de conclusie gekomen dat het gebruik van mobiele toestellen in die groep sneller dan gemiddeld stijgt.

Merk moet mobiel zijn

In de studie werden 6.000 respondenten uit Australië, Duitsland, Zweden, India, Hong Kong en de VS ondervraagd. Daarbij werden de gewoontes van consumenten die bij de hoogste 20 procent inkomens hoorden in hun land vergeleken met de rest van de bevolking.

 

BBC World News kwam daarbij tot de conclusie dat bij die groep het aantal gebruikers dat liever zijn nieuws leest op de smartphone of zijn tablet met respectievelijk 15 procent en 9 procent is gestegen ten opzichte van 2012. Het gebruik van de gewone pc is in diezelfde periode met 17 procent gezakt. 39 procent van de gebruikers gebruikt ook minstens één keer per uur het internet op zijn of haar smartphone.

 

De algemene conclusie was dat rijkere smartphonebezitters veel meer gebruikmaken van mobiele toestellen dan de gemiddelde bevolking. Zo gebruikt 51 procent van hen een mobiel toestel voor zaken, vergeleken met 40 procent bij de rest van de bevolking. Het aantal consumenten dat zijn locatie deelt, ligt bij hen ook 18 procent hoger.

 

Mobile advertising beter voor rijkere consument

Interessant voor retailers is dat een derde van hen vindt dat een merk 'mobiel' moet zijn om modern en dynamisch te zijn. Dat aantal is vijftien procent hoger dan bij de rest van de gebruikers.

 

Ook op vlak van mobile advertising stijgt de effectiviteit aanzienlijk bij welgestelde consumenten. Volgens het onderzoek is mobiel adverteren twee keer zo effectief als adverteren op de gewone pc, bij welgestelde consumenten zou mobiel adverteren zelfs vier keer zo effectief zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top