“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

“Rijke consumenten vatbaarder voor mobiel adverteren”

BBC World News heeft een onderzoek uitgevoerd bij de meer welgestelde consument en is tot de conclusie gekomen dat het gebruik van mobiele toestellen in die groep sneller dan gemiddeld stijgt.

Merk moet mobiel zijn

In de studie werden 6.000 respondenten uit Australië, Duitsland, Zweden, India, Hong Kong en de VS ondervraagd. Daarbij werden de gewoontes van consumenten die bij de hoogste 20 procent inkomens hoorden in hun land vergeleken met de rest van de bevolking.

 

BBC World News kwam daarbij tot de conclusie dat bij die groep het aantal gebruikers dat liever zijn nieuws leest op de smartphone of zijn tablet met respectievelijk 15 procent en 9 procent is gestegen ten opzichte van 2012. Het gebruik van de gewone pc is in diezelfde periode met 17 procent gezakt. 39 procent van de gebruikers gebruikt ook minstens één keer per uur het internet op zijn of haar smartphone.

 

De algemene conclusie was dat rijkere smartphonebezitters veel meer gebruikmaken van mobiele toestellen dan de gemiddelde bevolking. Zo gebruikt 51 procent van hen een mobiel toestel voor zaken, vergeleken met 40 procent bij de rest van de bevolking. Het aantal consumenten dat zijn locatie deelt, ligt bij hen ook 18 procent hoger.

 

Mobile advertising beter voor rijkere consument

Interessant voor retailers is dat een derde van hen vindt dat een merk 'mobiel' moet zijn om modern en dynamisch te zijn. Dat aantal is vijftien procent hoger dan bij de rest van de gebruikers.

 

Ook op vlak van mobile advertising stijgt de effectiviteit aanzienlijk bij welgestelde consumenten. Volgens het onderzoek is mobiel adverteren twee keer zo effectief als adverteren op de gewone pc, bij welgestelde consumenten zou mobiel adverteren zelfs vier keer zo effectief zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Back to top