15 procent van banen bij Birchbox verdwijnen | RetailDetail

15 procent van banen bij Birchbox verdwijnen

15 procent van banen bij Birchbox verdwijnen

Bij Birchbox, de Amerikaanse abonnementsdienst voor make-upproducten, gaan 15 procent van de banen verdwijnen. Daarnaast is ook besloten om alle activiteiten in Canada stop te zetten. Birchbox hoopt zo met winst aan te knopen.

 

“Markt eist winst”

Door de beslissing zullen ongeveer 45 van de in totaal 300 werknemers van het bedrijf verdwijnen. “De besparingen die we vandaag doen, zullen ons in staat stellen om te herinvesteren in onze grootste opportuniteiten en om sneller te groeien in de toekomst”, zegt Katia Beachamp, medeoprichter en CEO van Birchbox, aan Bloomberg. “Onze visie is altijd geweest om een onafhankelijk bedrijf te creëren en de huidige markt eist dat we dit jaar winstgevend zijn.”

 

Birchbox werd in 2010 opgericht als abonnementsdienst, maar beschikt tegenwoordig ook al over fysieke winkels in New York en Washington. Naast de Verenigde Staten is het ook te vinden in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Belgie en tot voor kort ook in Canada.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top