Aldi UK gestart met online verkoop wijn

Aldi UK gestart met online verkoop wijn

De Britse tak van discountketen Aldi stapt in e-commerce. Momenteel zijn er 54 verschillende wijnen verkrijgbaar en binnenkort zijn ook de wekelijkse 'non-food'-aanbiedingen online te koop.

Gratis vanaf 50 pond

Er gingen al langer geruchten dat Aldi aan een eigen webwinkel werkte. In Groot-Brittannië is het nu zover: de discounter lanceerde er een webshop waarop in eerste instantie 54 wijnen te koop zijn. Telkens per kistje van zes en met prijzen die uiteenlopen van 20 tot 120 pond.

 

"Met wijn starten is voor ons een logische stap. In 2015 zijn we uitgeroepen tot Wijnretailer van het Jaar. Nu al komt één op de 13 in Groot-Brittannië verkochte flessen wijn van bij Aldi. Wijn vormt ook vaak een toegangspoort voor klanten die eerder nog niet bij Aldi gekocht hebben", zegt Matthew Barnes, CEO van Aldi UK.

 

Al blijft het niet bij wijn alleen: vanaf april zullen ook de 'Specialbuys', de tijdelijke 'non-food'-aanbiedingen die Aldi wekelijks aanbiedt, online te koop zijn. Klanten uit Engeland, Wales en Schotland kunnen hun bestelling thuis laten leveren of ze oppikken bij een afhaalpunt van CollectPlus. De levering is gratis vanaf 50 pond (onder dat bedrag rekent Aldi 3 pond aan).

 

Fenomenale expansie

Met de webshop - waarmee een investering van 35 miljoen pond (net geen 46 miljoen euro) is gemoeid - zet Aldi een eerste stap richting 'multichannel discounting' en legt het concurrenten als Tesco, Sainsbury's, Asda en Morrison's nog wat meer het vuur aan de schenen.

 

Dat Aldi UK als eerste met een webshop uitpakt, hoeft niet te verbazen: Groot-Brittannië is van strategisch belang voor de Duitse discounter. Tegen 2020 zal het land goed zijn voor 33% van de groepsomzet (in 2014 was dat nog 21%). Met dank aan een fenomenale expansie: Aldi telt momenteel 630 winkels in Groot-Brittannië, maar dat moeten er 1.000 zijn tegen 2022. Alleen al dit jaar komen er nog 83 nieuwe bij. Daarnaast test Aldi er ook een nieuw stadswinkelconcept uit en nu start de groep dus ook met e-commerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top