Alibaba breekt opnieuw records op Singles’ Day

Alibaba breekt opnieuw records op Singles’ Day
439295632Shutterstock

Het Chinese Alibaba heeft tijdens Singles’ Day, de belangrijkste dag voor e-commerce in China, opnieuw enkele records verbroken. De "traditie" die Alibaba in 2009 in het leven riep, bracht dit jaar meer dan zestien miljard euro op.

Derde meer omzet

In totaal zou Alibaba op Singles’ Day een omzet halen van 120,7 miljard yuan (16,4 miljard euro). Daarmee doet het bedrijf het beduidend beter dan een jaar eerder, toen een omzet van 91 miljard yuan (12,4 miljard euro) werd gehaald. Singles’ Day is nog maar sinds 2009 aan de gang op Alibaba, maar is sindsdien uitgegroeid tot een waar fenomeen, waar ook heel wat buitenlandse shoppers op af komen.

 

Singles’ Day is zo veruit de meest belangrijke verkoopdag wereldwij, met een grotere omzet dan Black Friday en Cyber Monday samen. De groei van de Chinese economie mag dan wel vertragen, dat was op 11 november, de dag waarop Singles’ Day steevast plaats vindt, niet te merken. De meest verkochte producten waren iPhones van Apple, sportkleding van Nike en Adidas en apparaten van het Chinese technologiemerk Haier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top