Alibaba breekt opnieuw records op Singles’ Day

Alibaba breekt opnieuw records op Singles’ Day
439295632Shutterstock

Het Chinese Alibaba heeft tijdens Singles’ Day, de belangrijkste dag voor e-commerce in China, opnieuw enkele records verbroken. De "traditie" die Alibaba in 2009 in het leven riep, bracht dit jaar meer dan zestien miljard euro op.

Derde meer omzet

In totaal zou Alibaba op Singles’ Day een omzet halen van 120,7 miljard yuan (16,4 miljard euro). Daarmee doet het bedrijf het beduidend beter dan een jaar eerder, toen een omzet van 91 miljard yuan (12,4 miljard euro) werd gehaald. Singles’ Day is nog maar sinds 2009 aan de gang op Alibaba, maar is sindsdien uitgegroeid tot een waar fenomeen, waar ook heel wat buitenlandse shoppers op af komen.

 

Singles’ Day is zo veruit de meest belangrijke verkoopdag wereldwij, met een grotere omzet dan Black Friday en Cyber Monday samen. De groei van de Chinese economie mag dan wel vertragen, dat was op 11 november, de dag waarop Singles’ Day steevast plaats vindt, niet te merken. De meest verkochte producten waren iPhones van Apple, sportkleding van Nike en Adidas en apparaten van het Chinese technologiemerk Haier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China

04/08/2017

Het Nederlandse kledingmerk Tumble ’N Dry zet in september de stap naar China. Dat doet het met een eigen webshop op het platform van Alibaba-dochter Tmall. Het is de eerste niet-Europese markt waar het merk aanwezig zal zijn.

Kering en Alibaba gaan samen strijd aan tegen namaak

04/08/2017

De Franse luxegroep Kering heeft besloten om een rechtszaak rond de verkoop van namaakproducten tegen het Chinese Alibaba te laten vallen. De twee partijen gaan voortaan samenwerken in de strijd tegen namaak.

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Back to top