Alibaba breekt record: 7,5 miljard omzet op één dag

Alibaba breekt record: 7,5 miljard omzet op één dag

Op Nationale Vrijgezellendag, de hoogdag van de Chinese retail die op 11 november valt, haalde de Chinese e-tailreus Alibaba maar 57,1 miljard yuan (7,5 miljard euro) binnen. Op één dag!

Ook internationale belangstelling

Dat bedrag werd behaald dankzij 278 miljoen bestellingen, waarvan 43 procent op mobiele toestellen werden gedaan. Daarmee doet Alibaba het beter dan de voorspellingen en verdubbelt het bijna ook zijn eigen record: vorig jaar werden er 150 miljoen pakjes verzonden, goed voor een omzet van bijna vier miljard euro. Alibaba-CEO Jack Ma had 'slechts' gerekend op 200 miljoen pakjes dit jaar.

 

De Chinese Nationale Vrijgezellendag is het grootste verkoopevenement ter wereld, sinds in 2009 de webshops mee op de kar sprongen. Dit jaar namen ook internationale merken massaal deel aan de feestdag: 27.000 grote merken, zoals het Spaanse Desigual en het Amerikaanse The North Face, strooiden met kortingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top