Alibaba doet het beter dan verwachtingen | RetailDetail

Alibaba doet het (nog) beter dan verwachtingen

Alibaba doet het (nog) beter dan verwachtingen

Het Chinese Alibaba heeft in het derde kwartaal de analistenverwachtingen geklopt met een omzetstijging van 55%. De nettowinst viel wel sterk terug, maar dat had te maken met een eenmalige meevaller een jaar eerder.

Meer mobiele gebruikers

De omzet van Alibaba steeg in het derde kwartaal naar 34,3 miljard yuan (4,5 miljard euro). Daarmee doet het bedrijf het iets beter dan de verwachtingen van analisten, die een groei van 54% verwacht hadden.

 

De nettowinst daalde wel met 66% naar 7,1 miljard yuan (950 miljoen euro), maar dat was te wijten aan een eenmalige meevaller een jaar eerder, die 18,6 miljard yuan (2,49 miljard euro) extra in het laatje bracht. Wordt die niet meegerekend, dan is er sprake van een stijging van 46 procent.

 

Bij Alibaba wordt er dan ook gesproken van een geweldig kwartaal. Zo steeg het aantal mobiele gebruikers ten opzichte van het tweede kwartaal met 23 miljoen naar 450 miljoen gebruikers. Ook het aantal actieve klanten steeg met 5 miljoen naar 439 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.