Alibaba lanceert Buy+ voor VR-shopping

Alibaba lanceert Buy+ voor VR-shopping

Alibaba lanceert Buy+ voor VR-shopping
http://www.shutterstock.com/nl/pic-404443978/

Het Chinese Alibaba heeft met Buy+ een nieuw platform gelanceerd, waarbij het voor klanten mogelijk wordt om in virtual reality te winkelen. Gebruikers kunnen de producten zo in 360 graden bekijken.

 

Nog geen grote plannen met VR

Daarnaast worden er ook modellen ingezet, die modeproducten tonen op een catwalk. Gebruikers kunnen dan in virtual reality de producten aanklikken, waarna ze meer informatie krijgen en ze de mogelijkheid hebben om een product toe te voegen aan hun winkelwagentje.

 

“VR-technologie geeft klanten een levendige ervaring”, zegt een ingenieur bij GnomeMagic Lab, de onderzoeksgroep van Alibaba die zich bezig houdt met VR. “In de nabije toekomst zullen klanten op Fifth Avenue in New York kunnen winkelen, terwijl ze gewoon thuis zitten.”

 

Voorlopig weet Alibaba wel nog niet volledig hoe het virtual reality in de markt zal zetten, aangezien de sector zich nog aan het ontwikkelen is. Pas wanneer alle grote VR-merken sterk in de markt staan, zal Alibaba beslissen welke richting het uitgaat met VR.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?

“Wij zijn de poort naar China”  (Roland Palmer, Alibaba Benelux)

07/06/2018

De Chinese reus Alibaba komt naar Europa, maar brengt Europese merken ook naar Azië. Is China het beloofde land voor Benelux-ondernemers? “Nergens elders vind je een markt die zo hard groeit!”

Filet Pur: Zo exclusief als een smoutebol op de Sinksenfoor

01/06/2018

Een fris gekruid FMCG-weekoverzicht dat ongegeneerd de grenzen van de exclusiviteit aftast: dat is toch exact wat u verdiend hebt na een warme week vol onverwachte wendingen? Welaan dan, hier komt-ie!

Alibaba opent Belgisch magazijn in Luik

31/05/2018

Alibaba gaat vijf nieuwe magazijnen openen, waaronder een in Luik. Via het dochterbedrijf Cainiao wil de Chinese retailgroep zijn logistieke netwerk en technologie verder uitbreiden.