Alibaba lanceert Buy+ voor VR-shopping

Alibaba lanceert Buy+ voor VR-shopping
http://www.shutterstock.com/nl/pic-404443978/

Het Chinese Alibaba heeft met Buy+ een nieuw platform gelanceerd, waarbij het voor klanten mogelijk wordt om in virtual reality te winkelen. Gebruikers kunnen de producten zo in 360 graden bekijken.

 

Nog geen grote plannen met VR

Daarnaast worden er ook modellen ingezet, die modeproducten tonen op een catwalk. Gebruikers kunnen dan in virtual reality de producten aanklikken, waarna ze meer informatie krijgen en ze de mogelijkheid hebben om een product toe te voegen aan hun winkelwagentje.

 

“VR-technologie geeft klanten een levendige ervaring”, zegt een ingenieur bij GnomeMagic Lab, de onderzoeksgroep van Alibaba die zich bezig houdt met VR. “In de nabije toekomst zullen klanten op Fifth Avenue in New York kunnen winkelen, terwijl ze gewoon thuis zitten.”

 

Voorlopig weet Alibaba wel nog niet volledig hoe het virtual reality in de markt zal zetten, aangezien de sector zich nog aan het ontwikkelen is. Pas wanneer alle grote VR-merken sterk in de markt staan, zal Alibaba beslissen welke richting het uitgaat met VR.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Dit is 7Fresh, de hightech supermarkt van JD.com

04/01/2018

De toekomst van de foodretail bevindt zich in China. Na Alibaba opende recent ook grote rivaal JD.com een hoogtechnologische supermarkt. 7Fresh integreert e-commercetechnologie op de winkelvloer en mikt op wel duizend vestigingen.

Back to top