Alibaba overtreft verwachtingen en verhoogt omzetverwachting | RetailDetail

Alibaba overtreft verwachtingen en verhoogt omzetverwachting

Alibaba overtreft verwachtingen en verhoogt omzetverwachting

De Chinese onlinereus Alibaba heeft zijn omzetverwachting voor het volledige boekjaar verhoogd, nadat het bedrijf in het afgelopen kwartaal de verwachtingen wist te overtreffen met een groei van meer dan 50%.

Nettowinst met derde de hoogte in

De omzet van Alibaba groeide in het derde kwartaal met 54% naar 53,25 miljard yuan (7,2 miljard euro). Ook de nettowinst sprong de hoogte in met 38% en kwam zo uit op 17,12 miljard yuan (2,3 miljard euro). De belangrijkste inkomstenbronnen voor Alibaba zijn verkoopplatforms Taobao en Tmall. Samen haalden ze een omzet van 46,58 miljard yuan (6,3 miljard euro), een groei van 45%.

 

Vanwege die sterke resultaten in het derde kwartaal verhoogt Alibaba de omzetverwachtingen. Het mikt nu op een groei van 53%, waarbij het eerder uitging van een groei van 48%. Een belangrijk aandeel voor de grote groei zijn de stijgende inkomsten uit advertenties, maar ook de hoge online bestedingen van Chinese consumenten hadden hun impact. Zo haalde Alibaba op 11 november tijdens Singles Day opnieuw een recordbedrag binnen van bijna 16 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.