Alibaba overtreft verwachtingen en verhoogt omzetverwachting | RetailDetail

Alibaba overtreft verwachtingen en verhoogt omzetverwachting

Alibaba overtreft verwachtingen en verhoogt omzetverwachting

De Chinese onlinereus Alibaba heeft zijn omzetverwachting voor het volledige boekjaar verhoogd, nadat het bedrijf in het afgelopen kwartaal de verwachtingen wist te overtreffen met een groei van meer dan 50%.

Nettowinst met derde de hoogte in

De omzet van Alibaba groeide in het derde kwartaal met 54% naar 53,25 miljard yuan (7,2 miljard euro). Ook de nettowinst sprong de hoogte in met 38% en kwam zo uit op 17,12 miljard yuan (2,3 miljard euro). De belangrijkste inkomstenbronnen voor Alibaba zijn verkoopplatforms Taobao en Tmall. Samen haalden ze een omzet van 46,58 miljard yuan (6,3 miljard euro), een groei van 45%.

 

Vanwege die sterke resultaten in het derde kwartaal verhoogt Alibaba de omzetverwachtingen. Het mikt nu op een groei van 53%, waarbij het eerder uitging van een groei van 48%. Een belangrijk aandeel voor de grote groei zijn de stijgende inkomsten uit advertenties, maar ook de hoge online bestedingen van Chinese consumenten hadden hun impact. Zo haalde Alibaba op 11 november tijdens Singles Day opnieuw een recordbedrag binnen van bijna 16 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. 

Recordomzet voor Schoenen Torfs

07/08/2018

CEO Wouter Torfs blikt terug op een succesvol jaar en kijkt voor verdere groei naar online, expansie in Wallonië en de samenwerking met sneakerketen The Athlete’s Foot. 2018 is echter moeizaam gestart en de winst van Schoenen Torfs staat licht onder druk.